Betyg idag: 1 355 Besökare idag: 4 245

Originaltitel: Thor
Regissör:Kenneth Branagh
Utgivningsår:2011

Om Thor:

Den mäktige men arrogante åskguden Thor blir förvisad från Asgård av sin far Odin då hans vårdslösa beteende utlöser ett uråldrigt krig. Thor hamnar på jorden där han tvingas leva bland dödliga människor.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Louis Leterrier
År: 2008
Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
The Incredible Hulk

Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Kat Dennings, Clark Gregg, Idris Elba, Colm Feore, Ray Stevenson, Tadanobu Asano, Josh Dallas, Jaimie Alexander, Rene Russo, Maximiliano Hernández, Dakota Goyo

Ashley Miller, Don Payne, Zack Stentz

Action, Äventyr, Fantasy

The Mighty Thor

Recension Thor

- Mihon86 sätter betyg 3 och skriver:
Alla kan yttra att kostymerna och Asgård effekterna är fjantiga eller något liknande men för mig är det precis som vanligt, det är dock som när Jorden och Asgård-karaktärerna möts som illusionen bryts och man ser hur dålig idén var att göra en Thor-film som utspelar sig på båda platserna samtidigt. Romantiken mellan Thor och Jane Foster (Natalie Portman) är tom och ointressant, det finns inga djupa...

Recension av Thor - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Kommentarer om Thor (436 st)
bnw (Anmäl)   10:28 18/9
Allt som händer i Asgård är både tråkigt och för abstrakt/svårförståeligt. Thor själv är väl rätt festlig när han ramlar runt på Jorden och inte förstår hur saker fungerar, men det räcker inte längre än 3+.
picklessmulan (Anmäl)   14:21 22/3
En Sevärd film med en hel del humor. Perfekt familjefilm med de lite äldre barnen.
widez (Anmäl)   21:10 12/2
Tyckte det var en mycket bra introduktion till superhjälten Thor. Mycket bra skådespel från nästan alla karaktärer, utom möjligen Thors vapendragare som endast gör en ok insats. Många snygga scener och roliga moment gör denna film väl värd att se.
Rai (Anmäl)   10:44 19/1
Värdelös film....
supermancover (Anmäl)   28/12 2017
Svag trea, men ändock en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Thor
Se filmen