Thor

Originaltitel: Thor
Regissör:Kenneth Branagh
Utgivningsår:2011

Om Thor:

Den mäktige men arrogante åskguden Thor blir förvisad från Asgård av sin far Odin då hans vårdslösa beteende utlöser ett uråldrigt krig. Thor hamnar på jorden där han tvingas leva bland dödliga människor.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Louis Leterrier
År: 2008
Genre: Action, Science Fiction, Fantasy
The Incredible Hulk

Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Kat Dennings, Clark Gregg, Idris Elba, Colm Feore, Ray Stevenson, Tadanobu Asano, Josh Dallas, Jaimie Alexander, Rene Russo, Maximiliano Hernández, Dakota Goyo

Ashley Miller, Don Payne, Zack Stentz

Action, Äventyr, Fantasy

The Mighty Thor

Recension Thor

- chris_lambert_ sätter betyg 3 och skriver:
Jag vet faktiskt inte om det var något som jag direkt avskydde med filmen. Jag tror Branagh haft en ganska klar mall över vad en marvelfilm ska innehålla, och sedan fått strö Shakespeare-klyschor över innehållet. Resultatet blir en helt okej biofilm som underhåller och som innehåller det som en sommarfilm ska innehålla. Action, lite humor (som på sina håll var riktigt bra) och underhållning.

Recension av Thor - Läs hela!

Med i listor: Superhjältar
Kommentarer om Thor (436 st)
bnw (Anmäl)   10:28 18/9
Allt som händer i Asgård är både tråkigt och för abstrakt/svårförståeligt. Thor själv är väl rätt festlig när han ramlar runt på Jorden och inte förstår hur saker fungerar, men det räcker inte längre än 3+.
picklessmulan (Anmäl)   14:21 22/3
En Sevärd film med en hel del humor. Perfekt familjefilm med de lite äldre barnen.
widez (Anmäl)   21:10 12/2
Tyckte det var en mycket bra introduktion till superhjälten Thor. Mycket bra skådespel från nästan alla karaktärer, utom möjligen Thors vapendragare som endast gör en ok insats. Många snygga scener och roliga moment gör denna film väl värd att se.
Rai (Anmäl)   10:44 19/1
Värdelös film....
supermancover (Anmäl)   28/12 2017
Svag trea, men ändock en trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Thor
Se filmen