Thor: Ragnarök

Originaltitel: Thor: Ragnarok
Regissör:Taika Waititi
Utgivningsår:2017

Om Thor: Ragnarök:

Thor försöker rädda sitt folk från den hänsynslösa Hela och tvingas kämpa mot sin forna bundsförvant och vän Hulken i en dödlig gladiatortävling.

Titel: Thor
Regissör: Martin Campbell
År: 2011
Genre: Action, Kriminalare, Thriller, Science Fiction, Fantasy
Green Lantern

Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Cate Blanchett, Idris Elba, Jeff Goldblum, Tessa Thompson, Karl Urban, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins, Benedict Cumberbatch, Taika Waititi, Rachel House, Tadanobu Asano, Ray Stevenson, Zachary Levi, Clancy Brown (röst)

Eric Pearson

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Thor 3

Med i listor: Superhjältar
Diskussioner om Thor: Ragnarök  (0 diskussioner)
Kommentarer om Thor: Ragnarök (91 st)
Björkman (Anmäl)   10:03 19/8
Klart underhållande med fortsatt karaktärsutveckling för flera (inte minst Banner/Hulken). Kul att se Jeff Goldblum i en större roll igen! Minus för Cate Blanchett som inte riktigt lyckas bli så skräckinjagande som är tanken.
Cisco (Anmäl)   09:55 4/7
Så underhållande! Loke är bäst med sina små het oöverträffliga minspel.
Tsurugi (Anmäl)   00:53 22/6
Var på väg att ge den en etta men det kanske hade varit väl ogeneröst då den väl egentligen är i ungefär samma klass som första filmen och genomsnittliga Avengers m.m. Superhjältefilmer är i regel dåliga men denna är verkligen bara helt tom och menlös. Blanchett är därutöver urusel som antagonist. Filmen försöker vara sådär jätterolig oändligt många gånger men misslyckas mer eller mindre vid varje tillfälle. På lägre delen av skalan av medel-Marvel, alltså knappt ens så att det funkar att slökolla på.
Hogman (Anmäl)   22:46 21/6
Underhållande
Roarer (Anmäl)   21:01 21/6
Det är egentligen helt orimligt att Thor tagit sig upp och blivit den allra bästa Marvelhjälten, men så är det. Speciellt i en film som den här där alla pretentioner är borta och man mest har kul.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Thor: Ragnarök
Se filmen