Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

Originaltitel: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Regissör:Martin McDonagh
Utgivningsår:2017

Om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri:

För sju månader sedan våldtogs och mördades Mildred Hayes dotter. Mildreds frustration växer eftersom hon upplever att stadens poliskår inte gör allt de kan för att lösa fallet, och hon bestämmer sig för att hyra tre reklamtavlor utanför staden för att belysa detta.

Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes, Samara Weaving, Clarke Peters, Zeljko Ivanek, Sandy Martin, Amanda Warren, Kerry Condon, Brendan Sexton III, Kathryn Newton

Martin McDonagh

Drama, Kriminalare

Storbritannien, USA
Med i listor: People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri  (0 diskussioner)
Kommentarer om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (91 st)
Albion (Anmäl)   00:40 9/7
I de flesta stycken en överskattad film. Alltför skruvade karaktärer och situationer som vrider filmupplevelsen åt fel håll. Jag tappade i alla fall sugen lite grann en bit in i filmen och betyget stannar på en 3;a
Afflicter (Anmäl)   20:10 16/4
En fin och lite märklig film. Spännande karaktärer gör det här till ett riktigt sevärt drama, även om det förekommer en del underliga scener där alla skådespelare inte håller måttet.
Gordyal (Anmäl)   22:55 16/3
Oj! En film med många ansikten. Ibland känns det som ett övertydligt amerikanskt tv-drama, medan det andra stunder luktar såväl Coen som Lynch. Överdrivna utmejslade bifigurer utgör en märklig kontrast till mångbottnade karaktärer. Emellanåt trycks moralkakor ner i halsen på tittarna, medan nästa scen innehåller subtila budskap om något helt annat. Sidoberättelserna är många, men ingen av dem känns krystad eller långsökt. Vad filmen lider så får även de mest utmejslade karaktärerna ett eget liv. Och så en grrrym Frances McDormand på det. Hela kalaset flyter på något sätt ihop till en väl fungerande helhet. Mycket bra film! (10/15)
jesse8 (Anmäl)   01:55 10/3
vonadel (Anmäl)   02:17 8/3
Ah, härligt med en riktigt bra film. Mycket bra skådespel, men även en intressant story som håller hela vägen. Snygg och välgjord. 8/10
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Three Billboards Outside Ebbing, Missouri