Betyg idag: 3 029 Besökare idag: 5 015

Originaltitel: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Regissör:Martin McDonagh
Utgivningsår:2017

Om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri:

För sju månader sedan våldtogs och mördades Mildred Hayes dotter. Mildreds frustration växer eftersom hon upplever att stadens poliskår inte gör allt de kan för att lösa fallet, och hon bestämmer sig för att hyra tre reklamtavlor utanför staden för att belysa detta.

Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes, Samara Weaving, Clarke Peters, Zeljko Ivanek, Sandy Martin, Amanda Warren, Kerry Condon, Brendan Sexton III, Kathryn Newton

Martin McDonagh

Drama, Kriminalare

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri  (0 diskussioner)
Kommentarer om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (77 st)
labi (Anmäl)   21:30 4/12
Lysande skådespelarinsatser och ett fantastiskt manus. När ska Woody Harrelson kamma hem sin första Oscar?
kryttan (Anmäl)   15:01 12/11
Fantastisk på alla sätt! fan så bra!
andmoreagain (Anmäl)   19:38 6/11
Får man höra Walk Away Renee med Four Tops så blir det automatiskt en fyra. Annars så tyckte jag att filmen var rätt bra då jag hade siktet inställt på att så jävla bra kan den aldrig va. Det enda minuset är väl Frances McDormand som inte övertygar genom att vara så jävla tuff hela tiden...och det blir bara b när hon ska visa något annat, exempelvis prata med en hjort??? ...men det är väl manusets fel...
BarryHero (Anmäl)   22:16 4/11
Inte sett en sån här Coen-film sedan No Country for Old Men - och detta var inte ens en Coen-film. Den har dock ena brorsans fru samt Woody Harrelson och Caleb Landry Jones från just No Country for Old Men. Underbara karaktärer, dialog, och skådespelarinsatser. McDormand tolkar en av årtiondets bästa karaktärer. Riktigt bra.
RustyFilm (Anmäl)   22:15 6/10
Martin McDonagh har här skapat en mörk dramakomedi där det är manuset som imponerar (McDonagh står för både regi och manus). Filmberättelsen är av ganska så ovanlig modell med en dialog som står ut. Exempel på detta är det som kommer ur munnen på den puckade, koleriska och rasistiske polisen Dixon (spelad av Sam Rockwell). En som inte väjer för nått är Mildred, hon är mor till flickan som våldtogs och mördades nått år innan filmens handling börjar. Mildred är den som driver handlingen, suveränt spelad av Frances McDormond.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Three Billboards Outside Ebbing, Missouri