Betyg idag: 1 103 Besökare idag: 5 509

Originaltitel: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Regissör:Martin McDonagh
Utgivningsår:2017

Om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri:

För sju månader sedan våldtogs och mördades Mildred Hayes dotter. Mildreds frustration växer eftersom hon upplever att stadens poliskår inte gör allt de kan för att lösa fallet, och hon bestämmer sig för att hyra tre reklamtavlor utanför staden för att belysa detta.

Frances McDormand, Woody Harrelson, Sam Rockwell, Caleb Landry Jones, Lucas Hedges, Abbie Cornish, Peter Dinklage, John Hawkes, Samara Weaving, Clarke Peters, Zeljko Ivanek, Sandy Martin, Amanda Warren, Kerry Condon, Brendan Sexton III, Kathryn Newton

Martin McDonagh

Drama, Kriminalare

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, People's Choice Award i Toronto
Diskussioner om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri  (0 diskussioner)
Kommentarer om Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (19 st)
Ful_fisk (Anmäl)   08:43 17/1
Kraftfull film som växlar hejvilt mellan humor och obehag utan att någonsin tappa skärpan. Väldigt välgjort och engagerande, med stämningsfulla miljöer och suveräna skådespelare. McDormand är förstås lysande, som man givetvis kunde ge sig fan på, men den starkast lysande insatsen här är faktiskt Sam Rockwell, som här gör ett riktigt enastående rollporträtt. På det stora hela en stark, oförutsägbar och tveklöst sevärd film. Inget mästerverk eller så, men verkligen en film man bör se.
karlmats (Anmäl)   20:31 15/1
Missouri är ju inte ett ställe man ser alltför ofta på film och bara det är ju kul. Jag har inte varit nåt större McDormand-fan men satan va bra hon är här. En blytung historia som mixas upp med en ganska stor portion svart humor och man blir ju helt knäckt av detta. Harrelson och Rockwell är inget annat än fantastiska i sina polisroller och det är inte många felsteg som görs av McDonagh som skrivit och regisserat en av årets absolut bästa filmer. Dialogen är väldigt bra men utan de här skådisarna hade de små nyanserna som höjer filmen flera snäpp aldrig kommit fram, smärtan kryper fram överallt och det är inte många tvådimensionella karaktärer här inte. Abbie Cornish känns lite felcastad som Harrelsons fru och jag hade klarat mig utan ex-mannens nya bimbotjej, men de får inte mycket skärmtid och är en petitess i sammanhanget. På det stora hela är det här väldigt väldigt bra och 4an känns helt gjuten.
emilstjernholm (Anmäl)   12:06 15/1
Frances McDormand är bra i denna bröderna Coen-epigon. Knappast något mästerverk enligt min mening.
kaempen (Anmäl)   22:13 13/1
Tråkig, dekadent, äcklig och förutsägbar. Gör den anspråk på att vara en seriös film? I så fall misslyckades den fullständigt.
Jaganatha (Anmäl)   23:45 12/1
Skickligt skrivet och regisserat manus och genomgående övertygande rollprestationer. Filmen påminner en del om bröderna Coens ofta lyckade balansgångar mellan drama och komedi, t.ex. den underskattade A Serious Man. Roligt, men döden är liksom ständigt närvarande i rummet, i det här fallet i form av tre annonstavlor. Ingen karaktär tillåts heller vara helt fläckfri, likväl som helt igenom ond. En hyfsat oamerikansk historia från Amerikas innersta hjärtland!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Se filmen