Tidsfrist noll

Originaltitel: Blown Away
Regissör:Stephen Hopkins
Utgivningsår:1994

Om Tidsfrist noll:

Desarmeringsexperten Jimmy har i flera år levt i Boston, men ingen känner till att han är en f d IRA-terrorist. När en serie bombattentat drabbar Boston inser Jimmy att det är någon från hans förflutna som kommit för att hämnas på honom.

Titel: En fiende ibland oss
Patrioter

Tommy Lee Jones, Jeff Bridges, Suzy Amis, Forest Whitaker, Lloyd Bridges

John Rice, Joe Batteer

Action, Thriller

Med i listor: Den nordirländska konflikten
Diskussioner om Tidsfrist noll  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tidsfrist noll (75 st)
deswhip (Anmäl)   25/12 2016
Otroligt att jag inte sett filmen tidigare!... Jag tycker att den var bra iaf. Tommy Lee Jones står som så ofta för större delen av behållningen av filmen.
fridenpaden (Anmäl)   18/6 2016
Jag var helt säkert på att jag sett den här actionrullen från 90-talet tidigare men hade inget minne av handlingen eller nåt över huvud taget. Så varför inte se om den? Hygglig action, eller rättare sagt spänning. Det är Tommy Lee Jones som gör filmen. Han är härligt rolig. Men handlingen? Meh! Om några månader har jag glömt bort den här filmen ånyo!
Kirk Douglas (Anmäl)   12/6 2015
Spännande rakt igenom men vad som får filmen att sticka ut är både Jeff Bridges och Tommy Lee Jones fullkomliga dialekthaveri. Bridges kör en cocktail av sitt vanliga snack, försök till bostondialekt och ännu sämre försök till irländsk dialekt. Lee Jones låter ibland som en tysk som försöker prata irländska.
Krille80 (Anmäl)   13/11 2014
En hygglig actionfilm. I varje sekvens händer det någonting spännande och Tommy Lee Jones är som vanligt väldigt sevärd. Jag funderade på varför jag missade den när den först kom ut men så läste jag på IMDB.com att "Speed" kom ut samma år t.o.m. samma sommar och då förklarar det att denna hamnade i skuggan. En film man kan se om.
precineadd (Anmäl)   4/7 2014
spänning noll