Tiger Cage

Originaltitel: Te jing tu long
Regissör:Yuen Woo-ping
Utgivningsår:1988

Om Tiger Cage:

Två narkotikapoliser upptäcker att många av deras kollegor tar mutor från en gangsterboss vilket gör deras jobb att få bort narkotikan från gatan mycket svårare.

Michael Woods, Donnie Yen, Jacky Cheung, Simon Yam, Ng Man-tat, Leung Kar-yan, Chen Jing, Fung Hark-on, Carol 'Do Do' Cheng, Irene Wan

Wong Wing-fai, Yip Kwong-kim

Action, Kriminalare

Hongkong
Med i listor: Hongkong-action
Diskussioner om Tiger Cage  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tiger Cage (4 st)
tpb (Anmäl)   21/9 2011
Godkänd.
wyldmammoth (Anmäl)   3/1 2011
En av Woo-pings sämre. Helt okej med några enstaka coola stunts och moves, men handlingen haltar och innehåller inte något speciellt som kan höja filmen ett snäpp.
yangbo (Anmäl)   30/12 2006
jag brukar inte se Donnie Yen i såna här små roller, blev klart överraskad, jag tyckte om den här filmen hyfsat mycket, förtjänar väl egentligen inte en 4a, men på nåt sjukt sätt föll den här i min smak, inte lika töntig heller som många andra filmer vid den här tiden som tar med västerlänningar som inte kan kinesiska men som nån sjuk hk-människa har dubbat ändå, fast det är originalfilm, aja, hur som helst, en svag 4a, men ändå en film som många bör se ifall man älskar hk action
jp (Anmäl)   21/11 2005
Bra , men det finns betydligt bättre filmer ifrån Hongkong guldår.