Tillbaka till framtiden

Regissör:Robert Zemeckis
Utgivningsår:1985
Antal betyg:20412 betyg

Om Tillbaka till framtiden:

För att komma undan ett gäng terrorister hoppar Marty in i en sportbil, som visar sig vara en tidsmaskin. Hastigt och lustigt befinner han sig 30 år tillbaka i tiden, där han möter sina föräldrar som unga. Inte nog med att de tror att hans täckjacka är en flytväst - hans mamma blir till råga på allt förälskad i honom. Marty har förstås inget val. Han måste se till att hans blivande mamma och pappa får ihop det. Annars kommer han själv inte att bli född.

Titel: Tillbaka till framtiden del II
Regissör: Cláudio Torres
År: 2011
Genre: Komedi, Science Fiction, Fantasy
The Man from the Future

Michael J Fox, Christopher Lloyd, Lea Thompson, Crispin Glover, Thomas F Wilson, Claudia Wells, Marc McClure, Wendie Jo Sperber, George DiCenzo, Frances Lee McCain, James Tolkan, Casey Siemaszko, Billy Zane, JJ Cohen, Donald Fullilove, Harry Waters Jr

Robert Zemeckis, Bob Gale

Komedi, Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Tillbaka till framtiden

- Hauugen sätter betyg 5 och skriver:
Detta är min absoluta favoritfilm, ingen snack om saken. Jag kan se den när som helst, vart som helst och hur som helst. Denna filmen har varit en stor del av min barndom och det är ju självklart en del i att jag gillar den. Jag växte upp med den. Varje dag efter skolan satte jag mig framför vår TV, stoppade in ”Back To The Future” i VHS-bandspelaren och tittade, samtidigt som jag alltid åt apelsiner....

Recension av Tillbaka till framtiden - Läs hela!

Med i listor: 80-tal Top 50, Science Fiction Top 50, Tidsresor
Diskussioner om Tillbaka till framtiden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tillbaka till framtiden (507 st)
picklessmulan (Anmäl)   22:49 29/3
Klassiker
Pi-R (Anmäl)   13/10 2018
Charmig och festlig rulle som håller riktigt bra, mycket tack vare Michael J Fox' karisma, men också på grund av scenografi, musik, och ett manus som känns genuint välarbetat. Det är kort sagt en väldigt trevlig film, som gör vad den vill med den äran. Dock – det bör väl sägas att helt fläckfritt är det inte – framför allt början känns genomhastat, med ett överspänt skådespeleri i familjelivet hemma hos McFlys, och flera skamlösa (men, ska erkännas, effektiva) planteringar. Dessutom har jag svårt för Thomas F. Wilsons rätt själlösa gesttaltning av Biff.
Pari (Anmäl)   6/10 2018
Fantastisk!
widez (Anmäl)   29/8 2018
En klassiker!
Starkbröl (Anmäl)   26/8 2018
Fortfarande en grymt solid film med både viktiga budskap och nerv, presenterat som ett riktigt matinéäventyr. Helt fri från moderna skrivapånäsanbudskap. En av de bästa 80-talsungdomsfilmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tillbaka till framtiden