Tillträde förbjudet

Originaltitel: Tillträde förbjudet
Regissör:Martin Högdahl
Utgivningsår:2003

Om Tillträde förbjudet:

Robert, 14 år bor i en förort till Göteborg tillsammans med sin lillebror och mamma. Mamman jobbar väldigt mycket för att klara ekonomin så Robert får ta ansvar hemma. Han tvättar, diskar, städar och tar hand om sin lillebror. Robert försöker men känner att han inte får någon uppskattning och blir lika älskad som sin bror. Det skapar aggressioner, känslor han inte kan kontrollera. På avstånd har han förälskat sig i Daniela. För att vinna hennes hjärta köper Robert en moped på krita av en lokal gangster, men när han inte kan betala kastas han in i en ond cirkel av våld och svek. Ett drama om att växa, finna kärlek och övervinna sina värsta rädslor.

Oscar Rydelius, Cecilia Frode, Niclas Larsson, Rahim Ahmetivic, Anna Brobeck

Kortfilm

Sverige
Med i listor: Norrbottens filmdagar 2004
Diskussioner om Tillträde förbjudet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tillträde förbjudet (11 st)
fagge (Anmäl)   3/12 2008
oscar gör hela filmen
slamp00 (Anmäl)   3/12 2008
Oscar är sjukt snygg och lyfter hela filmen!
Christofer (Anmäl)   7/1 2007
Cecilia Frode är alltid lika bra. Karaktären hon spelar är dock välrdens sämsta mamma. Bara en sån sak som att dra hem en snubbe och ha högljudd sex när barnen sover i rummet intill. Wack. För övrigt fattar jag inte varför så många dissat den här filmen. Den är betydligt bättre många andra kortfilmer av den här längden.
Klonkan (Anmäl)   8/10 2005
Stark etta...