Time Machine

Originaltitel: The Time Machine
Regissör:Simon Wells
Utgivningsår:2002

Om Time Machine:

Vetenskapsmannen och uppfinnaren Alexander Hartdegen, är övertygad om att tidsresor är fullt möjliga. Hans beslutsamhet förvandlas till desperation när en personlig tragedi får honom att vilja ändra på det förflutna. När han provar sina teorier på sin egen uppfinning, slungas han 800 000 år in i framtiden där mänskligheten delats in i jägarna och de jagade.

Titel: Tidsmaskinen
Regissör: John Carpenter
År: 1981
Genre: Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction
Flykten från New York

Guy Pearce, Samantha Mumba, Mark Addy, Sienna Guillory, Phyllida Law, Alan Young, Yancey Arias, Orlando Jones, Jeremy Irons, Omero Mumba

John Logan

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Time Machine

- steffoo sätter betyg 2 och skriver:
Regi: Simon Wells Tidsresor på tapeten igen. Den här gången är det den exentriske vetenskapsmannen Alexander Hardegen (Guy Pearce) som tar sig an denna ständiga utmaning att besegra tidsbarriärerna. Denna tokidé får han efter att ha råkat ut för en personlig tragedi i början av filmen. Hardegen bor i 1800-talets New York och känd för vilda uppfinningar som han försöker sälja in, samtidigt som han...

Recension av Time Machine - Läs hela!

Med i listor: H.G. Wells, Postapokalyptiska filmer, Sci Fi-litteraturbaserat, Tidsresor
Diskussioner om Time Machine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Time Machine (327 st)
Ghostface (Anmäl)   15:37 18/5
Rätt visuellt och det blir inte tråkigt även om den kanske hastas igenom lite väl snabbt.
Robkiller (Anmäl)   20/1 2018
Hyfsat snygg tidsrese-film som ändå är rätt ologisk, men helt klart underhållande.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Underhållande och även ganska spännande film med bra skådespelare och snygga specialeffekter. Lika bra som boken är den ju inte men den är klart sevärd. Svag 4:a.
marleey (Anmäl)   9/6 2015
Guy Pearce är bra i denna film som innehåller en del bra och fina budskap. Första halvan av filmen är bäst, sedan så sjunker kvalitén. Resorna tillbaka i tiden kommer enligt mig alldeles för fort. Utan att ha läst boken så känns det som att storyn är alldeles för stor för att rymmas på drygt 90 minuters speltid. Kan med 100 procents säkerhet, trots att jag inte läst boken, fastslå att det handlar om en film som inte gör boken rättvis. En 2:a i betyg för första halvan och Guy Pearce insats.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Time Machine