Time Machine

Originaltitel: The Time Machine
Regissör:Simon Wells
Utgivningsår:2002

Om Time Machine:

Vetenskapsmannen och uppfinnaren Alexander Hartdegen, är övertygad om att tidsresor är fullt möjliga. Hans beslutsamhet förvandlas till desperation när en personlig tragedi får honom att vilja ändra på det förflutna. När han provar sina teorier på sin egen uppfinning, slungas han 800 000 år in i framtiden där mänskligheten delats in i jägarna och de jagade.

Titel: Tidsmaskinen
Regissör: Lance Hool
År: 1987
Genre: Action, Science Fiction
Steel Dawn

Guy Pearce, Samantha Mumba, Mark Addy, Sienna Guillory, Phyllida Law, Alan Young, Yancey Arias, Orlando Jones, Jeremy Irons, Omero Mumba

John Logan

Action, Äventyr, Science Fiction

Recension Time Machine

- cineasten89 sätter betyg 3 och skriver:
Vad har hänt med H G Wells så geniala roman? Simon Wells har näst intill förstört storyn till en sådär science fiction film. Men man kan nog inte klandra Simon Wells, ättling till H G Wells, eftersom det är näst intill omöjligt att göra en bättre version än originalet. Det är originalet som är oförglömlig. Men om ni är nyfikna på filmen, så kan jag ändå rekommendera den. Det är på något vis intressant,...

Recension av Time Machine - Läs hela!

Med i listor: H.G. Wells, Postapokalyptiska filmer, Sci Fi-litteraturbaserat, Tidsresor
Diskussioner om Time Machine  (0 diskussioner)
Kommentarer om Time Machine (326 st)
Robkiller (Anmäl)   20/1 2018
Hyfsat snygg tidsrese-film som ändå är rätt ologisk, men helt klart underhållande.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Underhållande och även ganska spännande film med bra skådespelare och snygga specialeffekter. Lika bra som boken är den ju inte men den är klart sevärd. Svag 4:a.
marleey (Anmäl)   9/6 2015
Guy Pearce är bra i denna film som innehåller en del bra och fina budskap. Första halvan av filmen är bäst, sedan så sjunker kvalitén. Resorna tillbaka i tiden kommer enligt mig alldeles för fort. Utan att ha läst boken så känns det som att storyn är alldeles för stor för att rymmas på drygt 90 minuters speltid. Kan med 100 procents säkerhet, trots att jag inte läst boken, fastslå att det handlar om en film som inte gör boken rättvis. En 2:a i betyg för första halvan och Guy Pearce insats.
Krille80 (Anmäl)   17/11 2014
Det är något med tidsresor som fascinerar men man måste ha klart för sig att resultatet av denna filmen kunde ha blivit så mycket bättre. Det är inte dåligt för det har lagts ner en del pengar i detta projektet men det är svårt att vara intresserad delar av filmen. Jag gillade dock actionbitarna med "monstren". En godkänd film, inget mer! 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Time Machine