Timeline

Originaltitel: Timeline
Regissör:Richard Donner
Utgivningsår:2003

Om Timeline:

I hjärtat av den vackra och historiska Dordogne Valley i Frankrike jobbar ett team av arkeologstudenter och deras professor med utgrävningar vid platsen för en ruin efter ett gammalt slott. För professor Edward Johnston är projektet hans livs dröm. En dag är Johnston spårlöst försvunnen. Det visar sig att han fått kontakt med ett företag vars grundare skapat en tidsmaskin. Plötsligt reser Johnston 600 år bakåt i tiden och nu är det upp till hans team att försöka få tillbaka honom till nutiden.

Titel: Outlander
Regissör: Martin Campbell
År: 2005
Genre: Drama, Action, Äventyr, Western
Legenden om Zorro

Paul Walker, Frances O'Connor, Gerard Butler, Billy Connolly, David Thewlis, Anna Friel, Neal McDonough, Matt Craven, Ethan Embry, Michael Sheen, Lambert Wilson, Marton Csokas, Rossif Sutherland

Jeff Maguire, George Nolfi

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Aikamatka

Recension Timeline

- cineasten89 sätter betyg 2 och skriver:
Synd att en så spektakulär film ska ha en så tunn handling och halvbra skådisar vilket är en enorm skillnad i jämförelse med boken av Michael Crichtons Timeline är baserat på. Men specialeffekterna, å andra sidan, kan man sannerligen inte klaga på. Lite synd är det dessvärre att i jämförelse med denna film så var det Jurassic Park som blev en bra filmversion av Michael Crichton och där kunde man...

Recension av Timeline - Läs hela!

Med i listor: Sci Fi-litteraturbaserat, Tidsresor
Diskussioner om Timeline  (0 diskussioner)
Kommentarer om Timeline (222 st)
larsen1976 (Anmäl)   2/5 2018
Tydligen hade jag glömt bort att jag hade sett denna innan. Dessvärre var den lika dålig då som nu. En snudd på en etta. Men den får ändå en tvåa då den hade några spännande "moments".
vonadel (Anmäl)   17/3 2018
Gillar oftast tidsrese-filmer. Brukar innebära spännande intriger och förvecklingar. Visste inte att den baserades på en bok av Chrichton när jag började kolla. Förstår att den är ganska mycket bättre än filmen. Den ger tydligen svar på en hel del obesvarade frågor som finns i filmen. Trots detta tycker jag den var ganska underhållande. Kan vara för att jag just inte har läst boken, för då hade man nog retat sig mer på filmen. 6/10
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Sarakin76 (Anmäl)   29/10 2016
Denne var enda bedre enn jeg husket. -4.
Bumbi78 (Anmäl)   12/8 2015
Ett orättvist utskällt äventyr som visst funkar fint att slötitta på. Första halvan är bäst, sen blir lite för mycket "Braveheart" för min del med slag och orimliga mängder eld.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Timeline