Timmar att leva

Originaltitel: By Dawn's Early Light
Regissör:Jack Sholder
Utgivningsår:1990

Om Timmar att leva:

Kalla kriget, sent 80-tal. En extremistgrupp lyckas avfyra en kärnvapenmissil från Turkiet mot en rysk stad. Detta blir den tändande gnistan i en storpolitisk konflikt mellan USA och Sovjet. Piloterna Cassidy och Moreau beordras omgående upp i luften med sina kärnvapenbestyckade bombplan för att invänta vidare order från presidenten.

Titel: Bombsäkert
Regissör: Robert Aldrich
År: 1977
Genre: Thriller
Raketbas 3

Rebecca De Mornay, James Earl Jones, Powers Boothe, Martin Landau, Rip Torn, Darren McGavin, Jeffrey DeMunn

William Prochnau, Bruce Gilbert

Drama, Thriller

Oväntat angrepp

Diskussioner om Timmar att leva  (0 diskussioner)
Kommentarer om Timmar att leva (8 st)
Totenkopf (Anmäl)   10/5 2011
Helt ok tredjevärldskrigsfilm, Bra story vad som händer i ledningen på det psykologiska planet, jämfört med andra filmer på samma tema där vanliga människor blir drabbade.
amam (Anmäl)   27/12 2010
Det märks att det är en tv-film men annars är den klart spännande och som tidigare sagt ett par gånger väldigt lik Fail Safe.
Bomkia (Anmäl)   26/10 2008
Ganska stabil thriller. Lågmält. Om du blev sugen på mer efter Fail Safe är detta ett tips. 3+
Wittmann (Anmäl)   8/8 2008
Inget vidare. På sätt och vis lik Fail-Safe, men avsevärt mycket sämre. En riktig B-film (med betoning på B).
Kubrick (Anmäl)   3/11 2006
Klarar precis en fyra, väldigt bra och spännande, men lite b-känsla helt klart.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Timmar att leva