Betyg idag: 1 334 Besökare idag: 4 896

Originaltitel: Tinker Bell: Secret of the Wings
Regissör:Peggy Holmes, Bobs Gannaway
Utgivningsår:2012

Om Tingeling - Vingarnas hemlighet:

Tingeling möter Periwinkle och ger sig tillsammans ut på äventyr i vinterskogarna med Tingelings andra vänner för att hitta hemligheten med älvornas vingar.

Titel: Tingeling och älvornas hemlighet
Regissör: Peggy Holmes
År: 2014
Genre: Äventyr, Fantasy
Tingeling och piratfen
Titel: Tingeling och den förlorade skatten
Originaltitel: Tinker Bell and the Lost Treasure
Regissör: Klay Hall
År: 2009
Genre: Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Tingeling och den förlorade skatten
Titel: Pixie Hollow Games
Originaltitel: Pixie Hollow Games
År: 2011
Genre: Familjefilm
Pixie Hollow Games

Mae Whitman (röst), Lucy Liu (röst), Raven-Symoné (röst), Megan Hilty (röst), Jesse McCartney (röst), Pamela Adlon (röst), Jeff Bennett (röst), Matt Lanter (röst), Timothy Dalton (röst), Angela Bartys (röst), Lucy Hale (röst), Anjelica Huston (röst)

Ryan Rowe

Animerad, Familjefilm, Action, Fantasy

Med i listor: Disney-långfilmer, övriga
Diskussioner om Tingeling - Vingarnas hemlighet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tingeling - Vingarnas hemlighet (9 st)
ClosingTime (Anmäl)   3/10 2014
Snyggare än de tidigare filmerna. Vinterlandet är ju faktiskt rätt tufft dessutom och har intressanta rollfigurer, så som Bokhållaren och Lord Milori. Men... Ju längre filmen pågår, ju mer ointressant blir den. Klar tvåa, bättre än de tidigare tre men ändå inte särskilt bra. För övrigt kul att höra Johan Hedenberg och Mattias Knave i den svenska versionen.
Bernhard99 (Anmäl)   22/8 2014
sämsta tingeling hittills. Fattar ingenting av handlingen. Vinterälvorna skulle hjälpa till och skydda sommarälvorna mot vintern. OK. Så de häller ett vitt (!) skydd på alla träd som skydd mot den lika vita vintern. Knäppt.
dafreakish (Anmäl)   26/7 2014
Fullständigt harmlös barnfilm för de mindre barnen. Men den är också ovanligt snygg för att vara en produktion av b-gänget på Disney. Smågulligt och min 2-åriga dotter älskade den.
Grillman (Anmäl)   20/7 2013
brors son älskade rullen och de var med han jag såg den så måste sätta en tre för att han var tyst under hela filmen =) , medans farbror halv sov
MMeedendorp (Anmäl)   13/3 2013
Det är en bra barnfilm men kanske inget för mig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tingeling - Vingarnas hemlighet