Tintin - Castafiores juveler

Originaltitel: Les bijoux de la Castafiore
Regissör:Stéphane Bernasconi
Utgivningsår:1991

Om Tintin - Castafiores juveler:

Till kapten Haddocks stora förfäran anländer Bianca Castafiore, "näktergalen från Milano", till Moulinsart. Med henne kommer inte bara påkläderskan Irma och pianisten Igor Wagner, utan även press, TV och främmande landstrykare. De senare verkar dock intressera sig mer för Castafiores värdefulla juveler än hennes vackra stämma...

Titel: Tintin i hajsjön
Originaltitel: Tintin et le lac aux requins
Regissör: Raymond Leblanc
Originaltitel: Le Sceptre D'Ottokar
Genre: Äventyr
Tintin - Kung Ottokars spira
Titel: Tintin - Blå lotus
Originaltitel: Tintin et le lotus bleu
Genre: Äventyr
Tintin - Blå lotus
Titel: Tintin - Det svarta guldet
Originaltitel: Tintin au Pays de l'Or Noir
Genre: Äventyr, Mysterium
Tintin - Det svarta guldet

Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Dan Hennessey (röst), John Stocker (röst), Maureen Forrester (röst), Wayne Robson (röst), Susan Roman (röst), Vernon Chapman (röst)

Eric Rondeaux, Martin Brossollet

Kortfilm, Animerad, Äventyr

The Castafiore Emerald

Frankrike, Kanada
Diskussioner om Tintin - Castafiores juveler  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tintin - Castafiores juveler (36 st)
annihilat0r (Anmäl)   11/4 2014
"Les bijoux de la Castafiore" är en annorlunda Tintin på så vis att inget direkt hotfullt sker. Det är definitivt den mest barnvänliga av de 20 filmerna, vilket kan vara lägligt att känna till. Ett tillfälle att grotta ner sig ordentligt i karaktärerna – utan att riskera känslan rädsla. Mysigt avslappnande.
Zarquon (Anmäl)   10/3 2014
Framåt de sista berättelserna började Hergé skruva till det och experimentera, med blandat resultat. Den här historien är mer som ett deckarmysterium kombinerat med en sitcom än ett interkontinentalt äventyr som brukligt i Tintin. Detta avsnitt är ändå lyckat och roligt. Bjuder på både skön karaktärsdriven humor och slapstick, och handlingen är klurig.
AlbinWesley (Anmäl)   1/11 2013
Det är absolut en av de mindre bra. Men den är fin, bra stämning. Det väger upp för det som saknas från albumet.
Xenox (Anmäl)   23/7 2012
Lite annorlunda Tintin-film, men ändå underhållande.
Sonicasfuck (Anmäl)   28/3 2012
Når absolut inte upp i samma finess och praktfullhet som seriealbumet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintin - Castafiores juveler