Tintin - Faraos Cigarrer

Originaltitel: Les Cigares Du Pharaon
Regissör:Stéphane Bernasconi
Utgivningsår:1991

Om Tintin - Faraos Cigarrer:

I kampen mot narkotikasmugglingen mellan Egypten och Indien, möter Tintin personer som sedan ofta korsar hans väg, ruskigt folk som sjömannen Allan Thomson eller den gåtfulle Rastapopoulos, men också blivande kompanjoner såsom señor Oliviera och, framför allt, de oefterhärmliga Dupontarna.

Titel: Adele och mumiens hemlighet
Tintin i Tibet
Titel: Tintin - Det sönderslagna örat
Originaltitel: L'Oreille Cassée
Tintin - Det sönderslagna örat

Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Dan Hennessey (röst), John Stocker (röst), Susan Roman (röst)

Aaron Barzman, Robert Réa

Kortfilm, Animerad, Kriminalare, Äventyr, Mysterium

Cigars of the Pharaoh

Frankrike, Kanada
Diskussioner om Tintin - Faraos Cigarrer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tintin - Faraos Cigarrer (32 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
Krille80 (Anmäl)   1/11 2015
Ett Tintin-äventyr som fungerar helt OK. Det är fartfyllt med kul karaktärer och i sann Tintin-anda får vi under historiens speltid färdas och uppleva flertalet platser. Som helhet lyfter det dock inte till de högre betygen då engagemanget inte är så starkt hos mig samtidigt som det finns många mer intressantare historier i Tintins värld.
AlbinWesley (Anmäl)   18/3 2013
Det finns mycket jag gillar med denna, den hypnotiserade professorn är rolig och ett par viktiga karaktärer introduceras. Och opium! Men sen är det ju synd att storyn spretar så mycket.
Xenox (Anmäl)   23/7 2012
Stark trea. En av de sämre i serien. Jag fastnade aldrig riktigt för den.
annihilat0r (Anmäl)   6/11 2011
Tintin startar och genomför sin egen kamp mot narkotikasmugglingen mellan Egypten och Indien genom att vara listig, modig och omättad. Tintin är på jakt efter svar, som han tror att den gåtfulle Rastapopoulos kan ge honom. Berättelsen är lika fartfylld som alltid, när det handlar om allas våran briljanta Tintin. Vi flyger genom moln och vi kryper genom djungelns buskar tillsammans. Under 50 minuter får vi tittare känna på hur det är att vara fullständigt orädd, naiv men framför allt hur det är att vara beslutsam om att förändra världen till det bättre. Och allt är så jävla opolitiskt korrekt, att resultatet endast kan bli guld.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintin - Faraos Cigarrer