Tintin - Solens tempel

Originaltitel: Le temple du soleil
Regissör:Stéphane Bernasconi
Utgivningsår:1991

Om Tintin - Solens tempel:

Tecknat 46 minuter. I sin jakt på professor Kalkyls kidnappare har Tintin och Kapten Haddock kommit till Peru. Landet bjuder på många överraskningar och bovarna ser till att det blir en farofylld färd innan våra vänner, med hjälp av den unge indianen Zorrino, når fram till Solens tempel. Del 2 av 2 (fösta delen är De sju kristallkulorna).

Titel: Tintin - Månen tur och retur del 2
Originaltitel: Tintin au Tibet
Genre: Äventyr, Mysterium
Tintin i Tibet
Titel: Tintin - Krabban med guldklorna
Originaltitel: Le crabe aux pinces d'or
Genre: Äventyr, Mysterium
Tintin - Krabban med guldklorna
Titel: Tintin - De sju kristallkulorna
Originaltitel: Les sept boules de cristal
Genre: Familjefilm, Äventyr, Mysterium
Tintin - De sju kristallkulorna
Titel: Tintin - Månen tur och retur del 1
Originaltitel: Objectif lune
Genre: Familjefilm, Äventyr
Tintin - Månen tur och retur del 1

Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Dan Hennessey (röst), John Stocker (röst), Wayne Robson (röst), Susan Roman (röst)

Christophe Poujol

Kortfilm, Animerad, Äventyr, Mysterium

Prisoners of the Sun

Frankrike, Kanada
Diskussioner om Tintin - Solens tempel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tintin - Solens tempel (30 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
peu-depeu (Anmäl)   21/9 2015
Tintin-filmerna har en mysig känsla över sig, men det blir inte så spännande som jag hoppats på när farorna kommer och blir besegrade om och om igen. Föredrar mystiken i Hajsjön.
AlbinWesley (Anmäl)   21/3 2013
DDet tar ett tag innan de når dit, men jag älskar mystiken och detta nästan sektliknande återuppståndna inkasamhälle. Hör till de bästa!
Narnendil (Anmäl)   1/12 2012
barndomsnostalgi :)
annihilat0r (Anmäl)   11/8 2012
Utan tvekan den mest högkvalitativa Tintin-filmen hittills i serien! Det skadar inte att detta är andra delen av äventyret ("De sju kristallkronorna" är den inledande) då varje avsnitt alltid inleds med en skickligt klippt återblick av vad som tidigare hänt. "Solens tempel" har precis allt det man önskar av Tintin och Kapten Haddock. En håglöst frustrerande professor Kalkyl, ett nytt spännande rike att utforska och slagkraftiga repliker utan några som helst gränser. De grymt opolitiskt korrekta dialogerna genererar en skrattfest utan dess like. "Solens tempel" är det första riktiga guldkornet i serien. Bravo!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintin - Solens tempel