Tintin i Amerika

Originaltitel: Tintin en Amérique
Regissör:Stéphane Bernasconi
Utgivningsår:1991

Om Tintin i Amerika:

Tintins rykte har nått andra sidan Atlanten. När han anländer till Chicago möts han av en mindre trevlig välkomstkommitté bestående av olika sorters förbrytare. Tintin får användning för allt sitt hjältemod och all sin intelligens för att överleva.

Titel: Tintin - Castafiores juveler
Titel: Tintin - Det svarta guldet
Originaltitel: Tintin au Pays de l'Or Noir
Genre: Äventyr, Mysterium
Tintin - Det svarta guldet

Colin O'Meara (röst), Susan Roman (röst), John Stocker (röst), Dan Hennessey (röst)

Eric Rondeaux, Robert Réa

Kortfilm, Animerad, Äventyr

Tintin in America

Frankrike, Kanada
Diskussioner om Tintin i Amerika  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tintin i Amerika (37 st)
Krille80 (Anmäl)   29/10 2015
Första filmatiseringen med Tintin är en svag sådan(i jämförelse med övriga) och den stora anledningen till detta är speltiden på endast 23 min. Den korta speltiden gör att filmen känns stressad och avhuggen. För alla som gillar Tintin finns dock ljusglimtar i form av de fantastiska rösterna och sköna karaktärerna. 2+
Zarquon (Anmäl)   5/12 2013
Alldeles för hastig och inte mycket till intrig. Märks både att det är ett av de tidiga albumen, och att det är ett enkelavsnitt. Antagligen svagast i serien.
AlbinWesley (Anmäl)   18/3 2013
Man saknar ju lite av den fantastik som ska komma i senare delar. Och indianerna är (kanske med rätta) bortklippta. Introtemat är lika fantastiskt som det alltid varit. Väldigt kort, men intensiv, svag trea kan den väl få vara värd åtminstone, sett i relation till kommande bättre episoder.
Xenox (Anmäl)   23/7 2012
En lite annorlunda Tintin-film. Den är dock väldigt underhållande.
Sonicasfuck (Anmäl)   16/3 2012
Detta är helt klart det svagaste äventyret bland Tintinalbumen som har filmatiserats av Stéphane Bernasconi. När Hergé tecknade och skrev detta äventyr hade han inte riktigt ännu hittat den rätta Tintin-touchen. Filmatiseringen i sig är väldigt ihophastad. Missar ju många episoder som sätter känslan, slutresultatet är en slags resumé över äventyret.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintin i Amerika