Tintin i hajsjön

Originaltitel: Tintin et le lac aux requins
Regissör:Raymond Leblanc
Utgivningsår:1972

Om Tintin i hajsjön:

Anfäkta och anamma! Nu är superskurken Rastapopoulos på fri fot igen. Den här gången har han slagit sig på konstsvindel i miljardklassen och håller till under hajsjön i en sjunken ruinstad. Men Tintin, Milou, Kapten Haddock, Professor Kalkyl och tvillingarna Dupond och Dupont är honom hack i häl.

Titel: De sju kristallkulorna och solens tempel
Originaltitel: Tintin et le temple du soleil
Regissör: Eddie Lateste
År: 1969
Genre: Familjefilm, Äventyr, Mysterium
De sju kristallkulorna och solens tempel
Titel: Tintin - Plan 714 till Sydney
Originaltitel: Het Geval Zonnebloem
Regissör: Ray Goossens
År: 1961
Tintin - Det hemliga vapnet

Jacques Careuil (röst), Claude Bertrand (röst), Henri Virlojeux (röst), Guy Piérauld (röst), Paul Rieger (röst), Serge Nadaud (röst)

Eddie Lateste, Jean-Michel Charlier, Rainer Gocksch, Michel Régnier, Jos Marissen

Animerad, Familjefilm, Äventyr, Mysterium

Tintin and the Lake of Sharks

Belgien, Frankrike
Diskussioner om Tintin i hajsjön  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tintin i hajsjön (55 st)
Biberkolben (Anmäl)   13/9 2018
Till er som skriver "trots att det är nya röstskådespelare...": Det här är ju för bövelen de första svenska Tintin-rösterna; Tomas Bolme, Åke Lindström, Bert-Åke Varg, Fredrik Ohlsson m.m. Förövrigt så är den här filmen mycket fin och underhållande.
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Krille80 (Anmäl)   7/11 2014
Tintin var min stora idol när jag var en liten knatte. Ville bli som honom, jaga bovar och sätta dom bakom lås och bom. Hade alla äventyren på både kassettband och album. Helt klart sevärd.
ClintanTheKing (Anmäl)   28/10 2012
Ett klassiskt Tintin-äventyr som alltid går hem. Gillar att den har tydliga Bond-dragningar också.
Xenox (Anmäl)   23/7 2012
Trots att det är nya röstskådespelare och filmkaraktärerna inte är precis likadant animerade som i de tidigare filmerna, är det här en sevärd Tintin-film. Spännande story och bra låtar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tintin i hajsjön