Tio små negerpojkar

Originaltitel: Ein Unbekannter rechnet ab
Regissör:Peter Collinson
Utgivningsår:1974

Om Tio små negerpojkar:

Tio personer bjuds ut till ett hotell mitt i öknen. Plötsligt börjar en efter en hittas mördade. Tredje filmatiseringen av Agatha Christies deckare.
Se filmen på Headweb

Regissör: Sidney Lumet
År: 1974
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Mordet på Orientexpressen
Titel: ...Och sen var ingen kvar
Originaltitel: And Then There Were None
Regissör: René Clair
År: 1945
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
...Och sen var ingen kvar
Titel: Den mystiska blondinen
Originaltitel: Murder Ahoy
Regissör: George Pollock
År: 1964
Snusdosan

Richard Attenborough, Oliver Reed, Orson Welles (röst), Herbert Lom, Elke Sommer, Stéphane Audran, Charles Aznavour, Gert Fröbe, Maria Rohm, Adolfo Celi, Alberto de Mendoza

Erich Kröhnke, Enrique Llovet, Harry Alan Towers

Drama, Kriminalare, Mysterium

Ten Little Niggers, And Then There Were None, Ten Little Indians...e poi non ne rimase nessuno

Frankrike, Spanien, Västtyskland, Italien, Storbritannien
Med i listor: Agatha Christie
Diskussioner om Tio små negerpojkar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tio små negerpojkar (16 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   28/12 2016
Boken är tveklöst ett av Agatha Christies bästa verk och den klassikern har jag läst mer än en gång (men det var några år sen sist nu). Jag har länge velat se en filmatisering av boken så därför blev jag glad när jag fick den här filmen på DVD i julklapp i år. Filmen levde upp till förväntningarna och jag tycker det här är en väldigt bra och välgjord film med bra skådespelare. Filmen är spännande från början till slut och jag har på känn att jag kommer att se den här filmen många gånger.
Krille80 (Anmäl)   7/1 2015
Under mina senare tonår läste jag de flesta om inte alla av Agatha Christies deckarböcker och jag älskade dem. Tio små negerpojkar med sin härliga historia är utan tvekan en av favoriterna och det var därför kul att ta del av en filmatisering med så många välkända skådespelare. Filmen når inte upp till min uppplevelse från boken men filmatiseringen är helt OK. Slutet är väldigt bra. 3+
Jannebanan (Anmäl)   10/2 2014
Inte så tokig!
Redwood (Anmäl)   9/11 2013
Sådan deckarvän är jag, att jag av ren princip ogillar när man gör ändringar i en historia, som är så perfekt från början. Även om Agatha Christe själv i tiderna för dessa ändringar. Mig veterligen så följer alla filmatiseringar samma mall, so what can you do? Filmens stora behållning är den krypande domedagskänslan och de gialloinspirerade morden. Aznavours musicerande inte att förglömma. På så sätt känns den väldigt mycket 70-tal.
precineadd (Anmäl)   7/1 2013
långsökt regi, absurt tråkig