Regissör:James Cameron
Utgivningsår:1997

Om Titanic:

Den 10 April 1912 stävar Titanic ut från hamnen i Southampton på sin jungfruresa. I första klass, med lyxrestauranger, swimmingpool och promenadstråk, bor 17-åriga Rose i en skyddad värld, styrd av stränga moralregler och familjens förväntningar. I sällskapet finns också hennes förmögne fästman, ansedd som ett utmärkt parti för en societetsflicka. I tredje klass, långt under däck, ligger Jack på sin brits och drömmer om det stora äventyret. Jack har inga pengar men är ändå rik. Biljetten han har vunnit i poker ska förändra hans liv för alltid, och när ödet låter de två mötas väcks känslor de aldrig tidigare upplevt. De kommer från skilda världar men deras hemliga passion är gränslös. Nu färdas de mot drömmarnas land i världens modernaste skepp. Hela livet ligger framför dem... vad skulle någonsin kunna skilja dem åt?

Titel: Water for Elephants
Regissör: Robert Lieberman
År: 1996
Genre: Drama, Action, Romantik
Titanic

Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Billy Zane, Kathy Bates, Frances Fisher, Bill Paxton, Gloria Stuart, Suzy Amis, David Warner, Bernard Hill, Victor Garber, Jonathan Hyde, Danny Nucci, Jason Barry, Ewan Stewart, Jonathan Phillips, Ioan Gruffudd

James Cameron

Drama, Romantik

Recension Titanic

- zag sätter betyg 1 och skriver:
Detta är en mycket seg och tragisk historia. Tragisk på grund av att den visats på bio och kostat onödigt mycket pengar. Den handlar, som förmodligen alla vet innan man ser den, om en båt som ska sjunka. På båten befinner sig den otroligt söta Jack, spelad av Leonardo DiCaprio. Han ska vara någon form av fattig arbetarklasshjälte. Och sedan finns så klart en donna som ska räddas från dem elaka rika...

Recension av Titanic - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Oscars, Startpaket 2, Titanic
Diskussioner om Titanic  (0 diskussioner)
Kommentarer om Titanic (1742 st)
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Med en av de stora katastroferna i modern tid som stomme som sedan kläs som en julgran med ett romantiskt "Hollywoodsnyftarglitter" Kan det bli bra? Jodå, det är bra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
En av 90-talets bästa filmer, alla kategorier!
Lurvtuss (Anmäl)   1/5 2016
Fantastisk!
Dream (Anmäl)   24/4 2016
Ett klassiskt mästerverk som en del skäms säga att dem gillar! "Antagligen för den delvis överskattade romansen, som fått en hel del kvinnor att tro, det här kan hända vem som helst och sedan inser man att man levt i en dröm," Nåväl! Detta är en film ja minns väl fast det är 10 år sen jag såg den sist, helt klart värd dem hyllningar och priser den fått.
jonassjohnson (Anmäl)   17/2 2016
Spar denna historia genom film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Titanic