Betyg idag: 2 058 Besökare idag: 5 793

Regissör:James Cameron
Utgivningsår:1997

Om Titanic:

Den 10 April 1912 stävar Titanic ut från hamnen i Southampton på sin jungfruresa. I första klass, med lyxrestauranger, swimmingpool och promenadstråk, bor 17-åriga Rose i en skyddad värld, styrd av stränga moralregler och familjens förväntningar. I sällskapet finns också hennes förmögne fästman, ansedd som ett utmärkt parti för en societetsflicka. I tredje klass, långt under däck, ligger Jack på sin brits och drömmer om det stora äventyret. Jack har inga pengar men är ändå rik. Biljetten han har vunnit i poker ska förändra hans liv för alltid, och när ödet låter de två mötas väcks känslor de aldrig tidigare upplevt. De kommer från skilda världar men deras hemliga passion är gränslös. Nu färdas de mot drömmarnas land i världens modernaste skepp. Hela livet ligger framför dem... vad skulle någonsin kunna skilja dem åt?

Titel: Water for Elephants
Regissör: Ronald Neame
År: 1972
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
SOS Poseidon

Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Billy Zane, Kathy Bates, Frances Fisher, Bill Paxton, Gloria Stuart, Suzy Amis, David Warner, Bernard Hill, Victor Garber, Jonathan Hyde, Danny Nucci, Jason Barry, Ewan Stewart, Jonathan Phillips, Ioan Gruffudd

James Cameron

Drama, Romantik

Recension Titanic

- Filmguru sätter betyg 5 och skriver:
Lägg ihop James Cameron med James Horner och du får ett mästerverk. Regissören James Cameron (Dark Angel, Terminator 2, Aliens) har med hjälp av en otröstlig tragedi skapat en av världens bästa filmer. Detta har han gjort tillsammans med James Horner. Horner (A Beautiful Mind, Braveheart, Ransom) står för den fantastiska musiken i filmen och som vanligt är hans musik makalös vacker. Rollistan imponerar...

Recension av Titanic - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Oscars, Startpaket 2, Titanic
Diskussioner om Titanic  (0 diskussioner)
Kommentarer om Titanic (1744 st)
Zingostar (Anmäl)   17:39 24/10
Väldigt lite att skriva förutom att detta är en klassiker och i mitt tycke en av tidernas bästa filmer. Bra story, otroligt bra kemi mellan DICaprio och Winslet. Av namnet på filmen så borde alla veta slutet, otroligt mycket känslor inget öga torrt. Har du inte sett den, se den.
Rai (Anmäl)   14:54 29/9
Är riktigt svårt att ge Titanic ett rättvist betyg. Ska man ge ett högt betyg bara för att det är Titanic? Eller faktisk att det är en bra film? Det är ju en otrolig händelse ur ett historisk perspektiv, men som film blir jag mer osäker. Självklart luktar det Hollywood på lång väg, fattig pojke möter rik flicka och så börja alla problem i med just detta. Det blir sentimentalt dravel och lite "kladdigt". Visst skådespeleriet är bra, mycket bra, så som film trots en perfekt film med alla specialeffekter, skådespeleri kan jag inte annat göra än att ge Titanic en 3:a, men jag kan förstå de som gillar romantiska filmer ger denna film fullpott...
RustyFilm (Anmäl)   8/12 2016
Med en av de stora katastroferna i modern tid som stomme som sedan kläs som en julgran med ett romantiskt "Hollywoodsnyftarglitter" Kan det bli bra? Jodå, det är bra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/10 2016
En av 90-talets bästa filmer, alla kategorier!
Lurvtuss (Anmäl)   1/5 2016
Fantastisk!