Regissör:Robert Lieberman
Utgivningsår:1996

Om Titanic:

TV-film om lyxkryssaren Titanic och dess undergång efter krocken med isberget.

Titel: Titanic
Originaltitel: Atlantic
Regissör: Ewald André Dupont
År: 1929
Atlantic

Catherine Zeta-Jones, Peter Gallagher, Eva Marie Saint, George C Scott, Tim Curry, Marilu Henner, Harley Jane Kozak, Roger Rees, Barry Pepper, Mike Doyle, Felicity Waterman, Kavan Smith, Janne Mortil, Scott Hylands, Kevin McNulty, Malcolm Stewart

Ross LaManna, Joyce Eliason

Drama, Action, Romantik

Recension Titanic

- Rock Snack sätter betyg 2 och skriver:
Av alla de skådespelare som man lyckats få med i den här filmen så är det endast Gallagher och Zeta-Jones som kan spela överhuvudtaget. Resten av framträdanden är tråkiga eller överspelade, mest noterbart är ett over-the-top-spelande av Tim Curry, som hela tiden har ett sliskigt leende och pratar som en korsning mellan en James Bond-skurk och Jokern i Batman

Recension av Titanic - Läs hela!

Med i listor: Titanic
Diskussioner om Titanic  (0 diskussioner)
Kommentarer om Titanic (49 st)
Rai (Anmäl)   18/12 2017
Nä, verkligen inte! Den här filmen är mer än riktigt usel på alla plan. Hur kom det sig att Catherine Zeta-Jones ställde upp i den här dåliga filmen?
Stygga-Vargen (Anmäl)   27/8 2017
Finns bara en sak att säga: Skit!
Sture Stenhög (Anmäl)   18/5 2017
En såpopera, med tillhörande tv-produktion, ombord på ett sjunkande skepp. Det blir inte speciellt autentiskt varken vad det gäller karaktärer, miljöer eller specialeffekter. Men ganska underhållande är det ändå
Björkman (Anmäl)   9/4 2015
Denna film kompletterar den mer kända på ett strålande sätt. Lite bredare syn på resan och fokus på många karaktärer istället för som i Camerons Titanic företrädesvis ett kärlekspar. Effekterna är filmens minus, men med tanke på att det är en TV-film med helt annan budget så klarar den sig bra på fina dialoger, bra skådespeleri och klart godkända interiörer och kostymer.
nestle (Anmäl)   20/3 2014
Helt okej film. Tycker att det är bra att den skildrar fler personer men det blir för många personer. Man kommer inte riktigt nära någon karaktär. Sedan tycker jag borde vara större katastrofscener i en katastrof film. Det borde var ett måste. Det krävs ju en enorm budget för att göra scener som James Cameron gjorde, men det behövs för att en sådan här film ska bli riktigt bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Titanic