Titta vi flyger!

Originaltitel: Airplane!
Regissör:Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Utgivningsår:1980

Om Titta vi flyger!:

Flygvärdinnan Elaine gör slut med sin pojkvän Ted. Han blir förtvivlad och bestämmer sig för att köpa en flygbiljett för att hamna på samma plan som hon. Väl ombord drabbas de flesta av passagerarna av matförgiftning och Ted, som varit pilot, griper in för att rädda situationen.

Titel: Den nakna pistolen
Originaltitel: The Naked Gun: From the Files of Police Squad!
Regissör: David Zucker
Regissör: Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
År: 1984
Genre: Komedi
Top Secret!
Titel: Hot Shots! Höjdarna!
Originaltitel: Hot Shots!
Regissör: Jim Abrahams
År: 1991
Genre: Komedi, Action, Romantik, Krig
Hot Shots! Höjdarna!
Titel: Nu flyger vi ännu högre
Originaltitel: Airplane II: The Sequel
Regissör: William T Naud
År: 1988
Genre: Komedi
Ricky 1

Robert Hays, Julie Hagerty, Leslie Nielsen, Lloyd Bridges, Robert Stack, Peter Graves, Lorna Patterson, Stephen Stucker, Kareem Abdul-Jabbar, Frank Ashmore, Maureen McGovern, Norman Alexander Gibbs, Al White, Jonathan Banks, Rossie Harris, Lee Bryant

Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker

Komedi, Romantik

Recension Titta vi flyger!

- Rollywood sätter betyg 3 och skriver:
Detta är en mycket originell filmkombination, skapad som en komedi. De flesta flygplansfilmer brukar handla om kapningar eller andra katastrofer i actionformat, med en hjälte som räddar dagen och stora budgetar. Dessutom brukar de aldrig innehålla humor och sarkasmer i samma stil som den här filmen, men vad annat kan man vänta sig med en skådespelarkombination som Leslie Nielsen och Lloyd Bridges i...

Recension av Titta vi flyger! - Läs hela!

Med i listor: Parodier
Diskussioner om Titta vi flyger!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Titta vi flyger! (306 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
kul
Rai (Anmäl)   12/9 2017
Hade inte den där fjollan som jobbar i flygtornet varit med i filmen, så hade denna film fått ett mycket högre betyg. Fjollan förstör filmen rakt igenom.
emilstjernholm (Anmäl)   22/4 2017
Underhållande film med låg, charmig humor från minut ett. Når dock inte upp i samma nivå som Nakna pistolerna-filmerna.
Ghostface (Anmäl)   9/1 2017
Gillar man slapstick så går det att hitta en hel del guldkorn i denna.
Sarakin76 (Anmäl)   15/10 2016
Klassiker som er filmhistorisk viktig og med Leslie Nilsen i en av hovedrollene. Linsene er fra Panavision. +3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Titta vi flyger!