Tom at the Farm

Originaltitel: Tom ā la ferme
Regissör:Xavier Dolan
Utgivningsår:2013

Om Tom at the Farm:

Den unge reklamaren Tom reser från Montreal till landsbygden för att gå på sin döde älskares begravning. Väl där upptäcker han till sin förvåning att ingen vet vem han är, eller att han hade en nära relation till den avlidne.

Titel: Reflexer i ett gyllene öga
Originaltitel: Reflections in a Golden Eye
Regissör: John Huston
År: 1967
Genre: Drama, Thriller
Reflexer i ett gyllene öga
Titel: Sommaren '71
Originaltitel: La belle saison
Regissör: Catherine Corsini
År: 2015
Genre: Drama, Romantik
Sommaren '71
Titel: God's Own Country
Originaltitel: God's Own Country
Regissör: Francis Lee (I)
År: 2017
Regissör: Julia Ducournau
År: 2016
Genre: Drama, Skräck
Raw

Xavier Dolan, Pierre-Yves Cardinal, Lise Roy, Evelyne Brochu, Manuel Tadros, Jacques Lavallée, Anne Caron, Caleb Landry Jones

Xavier Dolan

Drama, Thriller

Kanada, Frankrike
Kommentarer om Tom at the Farm (31 st)
Dream (Anmäl)   27/3 2018
Ingen tvekan om att det finns tydliga Hitchcock paralleller, i alla fall dem tidigaste film-nior verken på 30 - talet innan han blev riktigt känd går att jämföra med denna. Här finns en Obehaglig kusligt tryckande stämning, men precis som med Hitchcocks tidigaste filmer så saknas det lilla extra. Betyg 3.
Kirikou (Anmäl)   26/3 2018
Intressant stämningmässigt men slutet är väldigt otillfredställande.
Sture Stenhög (Anmäl)   15/12 2017
En väldigt stämningsfull och laddad psykologisk thriller som verkligen tar väl vara på miljöerna. Både Dolan och framför allt Cardinal är bra i sina roller, och de får relationen deras karaktärer emellan att kännas mer intressant än vad den nog var på pappret. För jag tycker att filmen gör lite väl uppenbara val ibland, samtidigt som det stundtals är svårt att köpa karaktärernas ageranden. Men jag var ändå hela tiden intresserad av hur det skulle gå för dem, och vart det här egentligen skulle ta vägen. Lite mer tid till att fila på manuset hade nog kunnat höja det här ytterligare några snäpp, men regin är imponerande för en så ung herre, antar att man borde se mer av hans verk
Kayuzuzu (Anmäl)   29/5 2017
Som en riktig gammal Hitchcockfilm. Älskade den!
Roswall (Anmäl)   3/4 2017
Jag har nog svårt för Dolan, tolkar honom som prentatiös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tom at the Farm
Se filmen