Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (37 st)
Powha (Anmäl)   21:43 17/6
Svag trea.
ulpe01 (Anmäl)   19:31 17/6
Gillar det här bättre än den förra filmserien och Alicia är grym som Lara Croft. Det blir ju lite klyschigt, men det funkar bra som underhållning en stund.
Tsurugi (Anmäl)   01:13 14/6
Trevlig underhållning. Jag hade vissa förhoppningar om vad som skulle hända efter att ha ha tyckt mycket om spelet filmen är baserad på men dessa infriades inte vilket var lite av en besvikelse. Ändå en bra film att slökolla på. Filmer baserade på spel brukar ju inte precis vara kvalitetsfilmer men denna är klart den bästa jag har sett. Klart bättre än de gamla med Jolie. Inget mästerverk såklart men som sagt är det mer eller mindre bara trevlig äventyrsunderhållning för ett par timmar.
Hypostas2 (Anmäl)   16:48 12/6
Orkade inte se klart den.
Jompalompier (Anmäl)   09:07 12/6
Underhållande äventyrsfilm.