Betyg idag: 1 778 Besökare idag: 5 045

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Titel: Tomb Invader
Originaltitel: Tomb Invader
Regissör: James Thomas
År: 2018
Tomb Invader

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (51 st)
Tim Buckley (Anmäl)   18:18 18/11
Trivsam dussinfilm. Ser dock inte poängen med Alicia Vikander alls. Se hellre National Treasure med Nicholas Cage.
Benisakura (Anmäl)   16:24 2/10
Ändå helt okej söndagsfilm som var överraskande bra .
Pari (Anmäl)   02:28 18/9
Mycket dåligt manus.
live (Anmäl)   21:32 19/8
Ganska så väldigt svag 3:a. Blev SUGEN på att se en kvinna i huvudrollen i en actionrulle, vilket en film om Lara Croft erbjuder, SÅG den pga Alicia Vikander i huvudrollen. Var som en dålig Indiana Jones. Enda bra är att en kvinna är i huvudroll och karaktäriseras som cool och mänsklig (stark, men också stundvis öm och svag) vilket inte är vanligt i filmer. Nästan ironiskt dålig handling och dialoger. Platsar som ett spel, men blev inte en bra film.
Supernaut (Anmäl)   23:40 18/8
Action långt över förväntan. Med rätt attityd var det en väldigt underhållande actionfilm. Bra hantering av förlagan med, mycket nära samtidigt som den gör rejäla ändringar för att förbättra där spelets story är svagare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tomb Raider