Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy

Storbritannien, USA
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (23 st)
HerrNenne (Anmäl)   12:50 13/4
Som film är det en rätt platt klyschig actionfilm utan någon speciell charm. Som filmatisering är det en katastrof. Man har trimmat bort allt som gjorde storyn i spelet egen på något vis, och ersatt det med standard 1A i allt. Att saker behövde förändras när tiden går ner från 20 timmar till två är självklart, men här har uppenbart helt fel val gjorts. Alicia Vikander är bra och passar utmärkt som Tomb Raider men får inte riktigt chansen att bli så bra som det borde. Tyvärr är karaktären platt och utbytbar och lyckas inte fånga någon speciell personlighet genom filmen heller. En hel del i filmen himlar man med ögonen eller suckar åt, det är helt enkelt inte bra nog. Men det mest oförlåtliga är att man om och om igen gör plotten dumhetsdriven. Spela spelet istället.
amam (Anmäl)   01:08 5/4
Alicia är ju bra. Resten ... De skyndar sig genom hela filmen och allt är bara klyschor. Svag trea.
Bomkia (Anmäl)   21:17 3/4
Bättre än originalfilmerna. Vikander sköter sig bra, men allt känns väldigt by-the-book. Får aldrig riktigt den där ståpälsen man behöver för att lyfta en sån här film. 3+
Abigor (Anmäl)   20:58 30/3
Bra biounderhållning för stunden
S_Griffon (Anmäl)   20:47 30/3
Lite bättre än de andra :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tomb Raider