Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Titel: Tomb Invader
Originaltitel: Tomb Invader
Regissör: James Thomas
År: 2018
Tomb Invader

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (63 st)
Zebulonm (Anmäl)   21:44 10/8
Filmen är rätt okey men Alicia passar inte alls lika bra som Lara som Angelina gör.
the Feber (Anmäl)   23:56 16/7
Alicia gör bra ifrån sig. Effekter och fotografer likaså. Stundtals fångar man verkligen äventyrskänslan. Manuset och regin gör mindre bra ifrån sig. Detta är mall 1A och det är rätt trist. En väldigt svag trea i betyg.
yrkeschaufföre (Anmäl)   05:06 14/7
Alicia är mycket mer rätt som Lara än Angelina var men manuset är lite svagt och känns som ett utdraget tv-avsnitt. Jag ser gärna fler filmer om Lara.
cart (Anmäl)   22:35 13/7
En mycket svag 3
Gordyal (Anmäl)   22:32 4/7
Pendlar mellan hyfsat underhållande och pinsamt usel. Vikander gör en riktigt bra Lara Croft, författarna gör ett riktigt klent manus och tv-spelsbolagen gör förmodligen duktigt med deg. (5+/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tomb Raider