Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (44 st)
myslas (Anmäl)   21:12 13/8
Fylld med dumheter, klyschor och bedrövlig dialog. Skräp.
kryttan (Anmäl)   11:37 6/8
Helt ok actionrulle, med lite flörtningar till de som spelat spelen. Alicia är 100% bättre än Jolie iaf. Bra Indiana Jones substitut.
dafreakish (Anmäl)   12:07 28/7
Det här är visserligen en film som inte är sämre än de med Jolie, men den är heller inte särskilt mycket bättre. Croft är en cool actionhjälte men Vikander är alldeles för bra för rollen. När hon ska leverera "fyndiga" repliker blir det tyvärr mest fånigt. I slutändan blir det här Indiana Jones, men lightversionen.
starsky (Anmäl)   18:06 27/7
Fräsch produktion men i genren tycker kag det saknad något. Det är många scener som är spelliknande moment men de känns lite poänglösa. Kanske glimten i ögat saknas? Men helt ok.
Manko (Anmäl)   17:56 16/7
Alicia passar bra som Lara, men filmen i det stora hela känns så oinspirerad och själlös.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tomb Raider