Tomb Raider

Originaltitel: Tomb Raider
Regissör:Roar Uthaug
Utgivningsår:2018

Om Tomb Raider:

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Titel: Tomb Invader
Originaltitel: Tomb Invader
Regissör: James Thomas
År: 2018
Tomb Invader

Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Fantasy, Mysterium

Storbritannien, USA
Diskussioner om Tomb Raider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tomb Raider (56 st)
Makta (Anmäl)   06:29 17/2
Alicia passade inte some Lara enligt mig samt att de tog storyn från ett av spelen och gjorde allting mindre! Kommer ej ihåg hur de gamla filmerna var men denna var ganska lätt bortglömd.
Bumbi78 (Anmäl)   08:58 19/1
Inte alls så tokig reboot. Klassiskt uppbyggd äventyrsfilm med bra action. Kan sakna Angelina som Lara, men den här har iaf mindre tv-spelskänsla, vilket alltid är bra.
vonadel (Anmäl)   05:10 7/1
Tycker den var bra. Vikander gör inte bort sig. Snygg. Gjorde sig bra i 4K. 7/10
Hanness (Anmäl)   10:16 5/1
Mycket bättre än de tidigare filmerna.
Djason (Anmäl)   31/12 2018
Över förväntan. Visst är manuset svagt men Alicia Vikander är bra och actionscenerna är snygga. Har nog aldrig sett en kvinna i en film springa så mycket förut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tomb Raider