Tombstone

Originaltitel: Tombstone
Regissör:George P Cosmatos
Utgivningsår:1993

Om Tombstone:

Staden heter Tombstone. Den legendariske lagmannen Wyatt Earp och hans bröder kommer dit för att dra sig tillbaka. Men staden är högkvarter för Amerikas första organiserade brottslingar, ledda av N H Clanton. Konflikten är ett faktum.
Se filmen på iTunes

Originaltitel: Tombstone, the Town Too Tough to Die
Regissör: William C McGann
År: 1942
Tombstone, the Town Too Tough to Die

Kurt Russell, Val Kilmer, Sam Elliott, Bill Paxton, Powers Boothe, Michael Biehn, Charlton Heston, Jason Priestley, Jon Tenney, Stephen Lang, Thomas Haden Church, Dana Delany, Paula Malcomson, Dana Wheeler-Nicholson, Joanna Pacula, Billy Bob Thornton

Kevin Jarre

Drama, Action, Romantik, Western

Med i listor: Western Top 50, Wyatt Earp & Doc Holliday
Diskussioner om Tombstone  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tombstone (244 st)
Solidus (Anmäl)   11:50 4/2
Stjärnspäckad western som tyvärr missar att få med det djup som finns i "Wyatt Earp" från 1994. Det skjuts en hel del, men ärligt talat så känner jag mig inte riktigt investerad i filmen. Inget illa mot skådespelarna, då samtliga riktigt bra, utan det är filmen som helhet som är mediokert berättad. Helt ok western, varken mer eller mindre.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Andreas_ (Anmäl)   30/7 2017
Väldigt bra western, en av dom bästa jag sett genom livet faktiskt och med många bra skådespelare, många som idag är större som man känner igen i mindre roller men i dom större rollerna har vi Kurt Russell, Sam Elliott, Bill Paxton som bröderna Earp och sen så klart Val Kilmer som Wyatts vän Doc Holliday och vilken roll han gör, detta är nog utan tvekan Kilmers bästa roll i hans karriär, hans porträtt av Doc Holliday är helt fantastiskt bra. I skurkrollerna ser vi även där några större namn, men framförallt Powers Boothe och Michael Biehn. Det ryktas även om att det faktiskt är Kurt Russell som regisserade filmen även om det George P Cosmatos som står som regissör, så hur det ligger till, låter jag vara osagt men vem av dom som än gjorde filmen, har lyckats väldigt bra, mycket bra modern västern som rekommenderas starkt, lagom lång, bra action och mycket bra skådespeleri som sagt även om storyn är lite överdriven och inte riktigt lika mycket pang pang som det verkligen var i verkligheten, så är detta ändå väldigt bra. En stark 4:a blir betyget.
deswhip (Anmäl)   12/8 2016
Många starka, coola och hårda karaktärer.
Spook (Anmäl)   2/12 2015
sjukt många stora namn!!!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tombstone