Min pappa Toni Erdmann

Originaltitel: Toni Erdmann
Regissör:Maren Ade
Utgivningsår:2016

Om Min pappa Toni Erdmann:

Winfried bestämmer sig för att tina upp sin frostiga relation med dottern Ines genom att överraska henne med ett spontanbesök. Men Ines har fullt upp med att sy ihop ett komplext affärsprojekt, så att ta hand om sin skojfriske far är inte något hon prioriterar. Winfried tänker dock inte ge sig utan kamp och infiltrerar dotterns liv i rollen som den excentriske livsstilscoachen Toni Erdmann. Ett beslut som kommer att få oanade följder.

Titel: Oslo 31 augusti
Regissör: Andrea Arnold
År: 2016
Genre: Drama, Roadmovie
American Honey
Titel: Ett rum i våra hjärtan
Originaltitel: La stanza del figlio
Originaltitel: Kis uykusu
Regissör: Nuri Bilge Ceylan
År: 2014
Vinterdvala

Sandra Hüller, Peter Simonischek, Michael Wittenborn, Thomas Loibl, Trystan Pütter, Ingrid Bisu, Hadewych Minis, Lucy Russell, Victoria Cocias, Alexandru Papadopol, Victoria Malektorovych, Ingrid Burkhard, Jürg Löw, Ruth Reinecke, Vlad Ivanov

Maren Ade

Drama, Komedi

Rumänien, Tyskland, Österrike
Diskussioner om Min pappa Toni Erdmann  (0 diskussioner)
Kommentarer om Min pappa Toni Erdmann (55 st)
converse (Anmäl)   18:00 15/8
Jag är säkert en utav många som inte förstod denna "komedi". Men den går att uppskattas ändå.
paninaro (Anmäl)   13:01 3/7
En av de allra roligaste filmerna jag sett på senare år, utan att den försöker vara det. Den lyckas dock med att skildra något fint, tragiskt och roligt på samma gång utan att på vägen tappa en tum av vilka figurerna är eller hur deras relationer fungerar eller inte fungerar.
Galivan (Anmäl)   23:41 6/2
Skådespeleriet är bra, hur de uppehåller en trovärdighet trots absurditeten. Men man får lite känslan av att alla håller masken, tills det mot slutet drivs längre och blir lite monty python-aktigt och inte längre känns på riktigt. Men välgjort, imponerande. 3+
Lilla Blåa Mus (Anmäl)   00:27 1/2
Den tog sig efterhand, men så fantastisk tycker jag inte att den var. 7/10.
La_suede (Anmäl)   00:47 31/1
Jag kommer definitivt fundera över denna film
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Min pappa Toni Erdmann