Betyg idag: 1 253 Besökare idag: 5 486

Originaltitel: Too Big to Fail
Regissör:Curtis Hanson
Utgivningsår:2011

Om Too Big to Fail:

En film som kretsar kring den amerikanska finansministern Hank Paulson under de inledande dagarna av 2008 års finanskris.

Titel: Inside Job
Regissör: Ridley Scott
År: 2008
Genre: Drama, Action, Thriller
Body of Lies

William Hurt, James Woods, Topher Grace, Cynthia Nixon, Paul Giamatti, Edward Asner, Kathy Baker, Bill Pullman, Matthew Modine, John Heard, Ayad Akhtar, Billy Crudup, Evan Handler, Tony Shalhoub, Peter Hermann, Amy Carlson, Michael O'Keefe, Erin Dilly

Peter Gould

Drama

Diskussioner om Too Big to Fail  (0 diskussioner)
Kommentarer om Too Big to Fail (29 st)
Barneyk (Anmäl)   14:57 8/3
Välspelad och välgjord men jag blir lite trött på den här typen av dramatiseringar. Jag saknar liksom realism och fler riktiga perspektiv, musiken är påträngande i sitt spänningsuppbyggande vilket sänker känslan.
92axha10 (Anmäl)   11/9 2016
Riktigt välspelad och utbildande skildring av finanskrisen.
yrkeschaufföre (Anmäl)   13/2 2014
Fantastiska skådespelare men inte lika intressant historia, fast viktig och det är kanske svårt att vara verkligheten trogen och få till det.
Litsne (Anmäl)   14/10 2013
Gillade den skarpt. Tanken på att republikanerna är så suicidala som de är är lite skrämmande i tider som dessa.
Clementoni (Anmäl)   4/10 2013
Tyvärr riktigt seg och tråkig. Handlingen känns inte så spännande heller. Bra skådespelare, men det var det enda bra med filmen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Too Big to Fail