Top Secret!

Originaltitel: Top Secret!
Regissör:Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Utgivningsår:1984

Om Top Secret!:

Den amerikanske rockstjärnan Nick ska uppträda i Östtyskland. Vad han inte vet är att det viktiga kulturevenemanget bara är en täckmantel för ett politiskt arrangemang.
Se filmen på Plejmo

Titel: Titta vi flyger!
Originaltitel: Airplane!
Regissör: Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
År: 1980
Genre: Komedi, Romantik
Titta vi flyger!
Titel: Hot Shots! Höjdarna!
Originaltitel: Hot Shots!
Regissör: Rick Friedberg
År: 1996
Genre: Komedi, Action
Spy Hard
Titel: Döda män klär inte i rutigt
Originaltitel: Dead Men Don't Wear Plaid
Regissör: Carl Reiner
År: 1982
Genre: Komedi, Kriminalare, Thriller
Döda män klär inte i rutigt

Val Kilmer, Lucy Gutteridge, Christopher Villiers, Omar Sharif, Jim Carter, Peter Cushing, Warren Clarke, Michael Gough, Jeremy Kemp, Eddie Tagoe, Harry Ditson, Billy J Mitchell, Tristram Jellinek

Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker, Martyn Burke

Komedi

Storbritannien, USA
Med i listor: Parodier
Diskussioner om Top Secret!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Top Secret! (267 st)
92axha10 (Anmäl)   16:24 23/6
Rapp humor som aldrig vilar. Mycket att vara uppsam till. Värd att se flera gånger om för att hitta alla roligheter. Smart film!
martin eden (Anmäl)   27/12 2018
[rek. 2] Det finns några scener som är riktigt bra, men som helhet är filmen ganska svag. Det är tydligt att det ursprungligen fanns idéer om vissa roliga scener som sedan vävdes samman av ganska svaga länkar. Omar Sharif är underbar och jag hade gärna sett mer av honom i filmen. Helt okej dock, men inte bra. 2.
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Bumbi78 (Anmäl)   18/8 2017
Kom kanske i fel tid, för Top Secret är minst lika "bra" som Airplane. Träffsäkert och rappt när det drivs med nazister och Östtyskland. Befriande oskyldig idag då allt planar ut i div sexksämt.
wasteoftime (Anmäl)   20/3 2017
Nä, det här var då inget vidare. Jag kan se att man kanske har nostalgiska minnen kopplade till den här filmen, om man nu såg den som ung, när den kanske var lite fräsch. Men det här är verkligen uselt, på så många sätt. Och att den vet om att den är usel, hjälper dessvärre inte i det här fallet. Men ja, det finns väl sämre filmer, för all del. Detta blir mest tråkigt och antagligen snabbt bortglömt. 12,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Top Secret!