Torkel i knipa

Originaltitel: Terkel i knibe
Regissör:Stefan Fjeldmark, Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen
Utgivningsår:2004

Om Torkel i knipa:

Torkel är en liten stackare som alltid råkar vara på fel plats vid fel tillfälle.
Se filmen på CDON

Titel: Ronal the Barbarian
Originaltitel: Ronal barbaren
Regissör: Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen, Philip Einstein Lipski
År: 2011
Regissör: Kevin Smith
År: 2002
Genre: Komedi
The Flying Car

Anders Matthesen (röst), Kim Mattheson (röst)

Mette Heeno

Komedi, Animerad

Terkel i knipa, Terkel in Trouble

Danmark
Med i listor: Filmfrossa på Hagabion 2005, Jönköpings Filmfestival 2005, Luleå filmfestival 2005, Stockholm XV Northern Lights
Diskussioner om Torkel i knipa  (1 diskussioner)
4/12 2010
Kommentarer om Torkel i knipa (364 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
supermancover (Anmäl)   27/5 2016
Otroligt märklig satirfilm. Jag såg den första gången i femman (jag var elva) med fröknar och hela köret. Kanske inte den sortens film man vill se med mellanstadie-Maggan, men jo. Den är sjuk och märklig men rätt bra.
picklessmulan (Anmäl)   15/7 2015
Kunglig rulle med massor av härlig satir. Synd lite på att slutet inte riktigt höll måttet. Men annars var filmen riktigt rolig, hade som sagt slutet varit bättre så hade det varit en klockren 5a nu stannar det på en stark 4a
peu-depeu (Anmäl)   12/3 2014
Väldigt simpel animering, men det är nog det enda negativa med filmen. Den känns väldigt egen, med problem som mobbning, mord, föräldrar som inte lyssnar och människor som inte vågar säga ifrån. Karaktärerna är otroliga stereotyper men känns ändå egna, även om de alla görs av samma person bakom rösterna (vilket jag tycker är en fantastiskt kul grej att använda i en film!). Kul med en animerad film som inte är för barn, känns som att det finns alldeles för få!
LTT86 (Anmäl)   17/10 2013
Jag ska vara ärlig. Animationen är hemsk, karaktärerna är så himla dåliga, rösterna var hemska och sätter dom rörde på munnen var förfärlig! Men konstig nog så kunde jag njuta av filmen, trots att det hade en himla massa problem. Det var för det mesta humor som räddade filmen från att bli en dålig film för mig, för humor är inte så dålig. Det är bra film, är glad att jag sog den. Om man har tid över och ingenting att göra, så rekommendera jag den här filmen. Gillar man den inte så gillar man den inte, gillar man den så gillar man den. Man har egna smaker.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Torkel i knipa