Total Recall

Originaltitel: Total Recall
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:1990

Om Total Recall:

Det är år 2075. Douglas jagas ständigt av samma dröm om planeten Mars. När han köper minnen om en semester från Recall Inc går något väldigt fel. Han upptäcker att hans liv inte finns.

Titel: Total Recall
Regissör: Steven Spielberg
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Minority Report

Arnold Schwarzenegger, Rachel Ticotin, Sharon Stone, Ronny Cox, Michael Ironside, Marshall Bell, Mel Johnson Jr, Michael Champion, Rory Brocksmith, Ray Baker, Rosemary Dunsmore, David Knell, Alexia Robinson, Dean Norris, Mark Carlton

Ronald Shusett, Dan O'Bannon, Gary Goldman (II)

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Total Recall

- AddeColciago sätter betyg 4 och skriver:
Total Recall är något så unikt som en actionrökare med mångbottnad story som funkar på många nivåer. Arnold spelar inte den coole hjälten, utan här slåss han för överlevnad. Även om hans ständiga “aarghh” tillsammans med ett vridet ansiktuttryck kan gå många på nerverna, så gillar jag det. En blodig och vulgär sci-fi där humorn alltid finns närvarande. En absolut favorit, och hur ofta ser man högbudget...

Recension av Total Recall - Läs hela!

Med i listor: Dans sköna Sci-Fi movies, Philip K. Dick
Kommentarer om Total Recall (468 st)
dudson (Anmäl)   9/11 2018
Det var verkligen dax för en omtitt på denna rejäla framtids klassiker. Den känns verkligen dytopisk och framtids bringande. Då inte på något positivt sätt gällande mänskligheten. Skapligt mäktig iaf med rätt schyssta scener med tanke på filmens ålder. Diggade alla fina vålds scener som denna skapelse innehåller. Sen att man håller på Ironside gör det ju hela än mer suspekt.
Fargo (Anmäl)   6/11 2017
Den åldras väl. Lika bra nu som när jag var yngre.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Jag har ju alltid varit lite svag för Science fiction och filmer som utspelar sig i framtiden, så denna film funkar bra, även om den inte är den bästa i sitt slag...
mammene (Anmäl)   14/9 2017
När inte ens Arnold kunde få mig intresserad funderar jag om det var fel på mig eller filmen. Kanske lite för mycket pang pang för min del, annars var det många tvistar och det gillar jag egentligen, Kanske det var lite fel på mig ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Total Recall