Total Recall

Originaltitel: Total Recall
Regissör:Paul Verhoeven
Utgivningsår:1990

Om Total Recall:

Det är år 2075. Douglas jagas ständigt av samma dröm om planeten Mars. När han köper minnen om en semester från Recall Inc går något väldigt fel. Han upptäcker att hans liv inte finns.

Titel: Total Recall
Regissör: Steven Spielberg
År: 2002
Genre: Action, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Minority Report

Arnold Schwarzenegger, Rachel Ticotin, Sharon Stone, Ronny Cox, Michael Ironside, Marshall Bell, Mel Johnson Jr, Michael Champion, Rory Brocksmith, Ray Baker, Rosemary Dunsmore, David Knell, Alexia Robinson, Dean Norris, Mark Carlton

Ronald Shusett, Dan O'Bannon, Gary Goldman (II)

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Total Recall

- Redwood sätter betyg 4 och skriver:
Premisserna för "Total Recall" är nästan de bästa tänkbara en sci-fi-/actionfilm kan ha: huvudrollen spelas av Arnold Schwarzenegger, en av tidernas största actionskådespelare, filmen är baserad på en historia av Philip K. Dick, och för regin står Paul Verhoeven, som fick sitt genombrott med "Robocop". "Total Recall" behandlar sådana frågor som "Vad är verkligt?" och "Kan vi lita på vårt minne?" ...

Recension av Total Recall - Läs hela!

Med i listor: Dans sköna Sci-Fi movies, Philip K. Dick
Kommentarer om Total Recall (468 st)
dudson (Anmäl)   9/11 2018
Det var verkligen dax för en omtitt på denna rejäla framtids klassiker. Den känns verkligen dytopisk och framtids bringande. Då inte på något positivt sätt gällande mänskligheten. Skapligt mäktig iaf med rätt schyssta scener med tanke på filmens ålder. Diggade alla fina vålds scener som denna skapelse innehåller. Sen att man håller på Ironside gör det ju hela än mer suspekt.
Fargo (Anmäl)   6/11 2017
Den åldras väl. Lika bra nu som när jag var yngre.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker
Rai (Anmäl)   28/9 2017
Jag har ju alltid varit lite svag för Science fiction och filmer som utspelar sig i framtiden, så denna film funkar bra, även om den inte är den bästa i sitt slag...
mammene (Anmäl)   14/9 2017
När inte ens Arnold kunde få mig intresserad funderar jag om det var fel på mig eller filmen. Kanske lite för mycket pang pang för min del, annars var det många tvistar och det gillar jag egentligen, Kanske det var lite fel på mig ändå.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Total Recall