Toy Story 2

Originaltitel: Toy Story 2
Regissör:Ash Brannon, John Lasseter, Lee Unkrich
Utgivningsår:1999

Om Toy Story 2:

Datoranimerad. När Andy är på sommarläger kidnappas Woody av en fanatisk leksakssamlare, som planerar att ställa ut Woody på museum! Nu är det upp till Buzz Lightyear och gänget att rädda sin leksakskompis.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Angus MacLane
År: 2013
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr
Toy Story of Terror

Tom Hanks (röst), Tim Allen (röst), Joan Cusack (röst), Kelsey Grammer (röst), Don Rickles (röst), Jim Varney (röst), Wallace Shawn (röst), John Ratzenberger (röst), Annie Potts (röst), Wayne Knight (röst), Estelle Harris (röst), John Morris (III) (röst)

Chris Webb, Andrew Stanton, Doug Chamberlain, Rita Hsiao

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy

Recension Toy Story 2

- Rollywood sätter betyg 2 och skriver:
Toy Story 2 är precis lika ytlig och enkel som första filmen när det kommer till handlingen och saknar den charm man kan hitta i en del Disneyklassiker. Den kan heller inte få credit för den häftiga tekniken och animeringen eftersom det var det som var den stora grejen med den första filmen. Dock kan den, trots den ytliga handlingen, framkalla betydligt fler skratt än den första produktionen, men det...

Recension av Toy Story 2 - Läs hela!

Med i listor: Pixar
Diskussioner om Toy Story 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Toy Story 2 (243 st)
päronanton (Anmäl)   21:57 22/9
Denna är också väldigt bra!
arvidsollenby (Anmäl)   10:21 7/9
test
Applekingen (Anmäl)   11:35 16/7
Mycket bättre än 1:an på alla sätt. Här är det fart och fläkt hela tiden, mycket roligare skämt, karaktärerna är bättre samt att den har ett klart bättre manus. Jag älskar Jurassic Park och Star Wars referenserna.
Ful_fisk (Anmäl)   19:07 20/1
Verkligen en sensationellt lyckad uppföljare! Först slås man av hur temporik den är, sedan hur rolig den är, sedan hur välgjord den är och sedan hur spännande den är. Och till sist klämmer de plötsligt in ett riktigt djup halvvägs genom filmen som är lika lyckat som det är effektivt, och filmen blir riktigt rörande mitt i allt fartfyllt ståhej. Tamigfan en riktigt skitbra film, tyckte den var bra förut, men nu gillar jag den ännu mer. Kanonrulle, och absolut bättre än ettan!
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Nä, gillar inte dom här filmerna helt enkelt..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Toy Story 2