Train to Busan

Originaltitel: Busanhaeng
Regissör:Yeon Sang-ho
Utgivningsår:2016

Om Train to Busan:

Medan ett zombievirus bryter ut i Sydkorea, kämpar några passagerare för sin överlevnad på tåget från Seoul till Busan.

Titel: World War Z
Originaltitel: World War Z
Regissör: Marc Forster
År: 2013
Genre: Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
World War Z
Titel: Flight Of The Living Dead
Originaltitel: Flight Of The Living Dead: Outbreak On A Plane
Regissör: Scott Thomas (II)
År: 2007
Regissör: Drew Pearce
År: 2014
Genre: Drama, Komedi, Kriminalare
Marvel One-Shot: All Hail the King

Gong Yoo, Jeong Yu-mi, Ma Dong-seok, Kim Soo-ahn, Kim Eui-sung, Choi Woo-sik, Ahn So-hee, Jang Hyuk-jin, Shim Eun-kyung, Kim Jae-rok, Choi Gwi-hwa, Jeong Seok-yong, Ye Soo-jung

Yeon Sang-ho

Action, Thriller, Skräck

Sydkorea
Diskussioner om Train to Busan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Train to Busan (41 st)
Gordyal (Anmäl)   8/12 2018
Imponerande intensitet. Några fräcka fiffigheter, annars är det mest mall 1A. Men intensitet och spänning är långt ifrån någon bristvara. Mycket bra popcorn-rulle. (10/15)
Makta (Anmäl)   10/11 2018
Bättre än många andra zombiefilmer men inte någon favorit.
Zebulonm (Anmäl)   18/10 2018
Inte min typ av film.
paninaro (Anmäl)   6/7 2018
En gillar ju filmer som utspelar sig på tåg, och att ta zombiegenren med på tåget är både kreativt och klart intressant. Man lyckas skapa en tät och klaustrofobisk stämning, med precis lagom portionerade andningshål. Tyvärr så är persongalleriet inte mindre än skrattretande och det är ovanpå det dessutom melodramatiskt så det förslår. Känslan efteråt är således att man delvis kastat bort en riktigt bra idé, men själva resan är ändå så kul att det räcker till en trea.
HerrNenne (Anmäl)   1/6 2018
Det här är en trevlig mix mellan zombiefilm och tågfilm som jag gillar. Inget världsomvälvande dock, den följer de flesta klyschorna du kan finna. Karaktärerna är som nämnt rätt ytliga, varav en faktiskt nästan själv förstör filmen, den klassiska ego-onda direktören.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Train to Busan