Betyg idag: 1 346 Besökare idag: 4 723

Originaltitel: Training Day
Regissör:Antoine Fuqua
Utgivningsår:2001

Om Training Day:

Jake Hoyt är nyutexaminerad vid Los Angeles-polisens narkotikarotel. När han en dag får slå följe med den äldre och rutinerade polismannen Alonzo Harris upptäckter han att kollegan inte bara är en skicklig yrkesman, utan även synnerligen korrumperad och farlig.
Se filmen på Plejmo

År: 1988
Genre: Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller
Film nr.: 2089
Colors

Ethan Hawke, Denzel Washington, Scott Glenn, Tom Berenger, Harris Yulin, Raymond J Barry, Eva Mendes, Cliff Curtis, Dr Dre, Snoop Dogg, Nick Chinlund, Raymond Cruz, Peter Greene, Samantha Esteban, Cle Shaheed Sloan, Kyjel N Jolly, Noel Gugliemi, Macy Gray

David Ayer

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Training Day

- Loomis sätter betyg 3 och skriver:
Regissören Antoine Fuqua som tidigare gjort bl.a. The Replacement Killers (1998) samlar här i sin nya film två av Hollywoods största skådespelare, Ethan Hawke och Denzel Washington. Båda blev Oscarnominerade och den sistnämnda, Washington lyckades till och med knipa till sig guldgubben för bästa manliga huvudroll.

Recension av Training Day - Läs hela!

Diskussioner om Training Day  (0 diskussioner)
Kommentarer om Training Day (416 st)
Rockylin (Anmäl)   20:45 24/10
Wow var längesen jag blev så underväldigad av en film, hade ändå rätt höga förväntningar på den här med tanke på att Denzel fick en oscars för rollen. Ingen logik i storyn eller karaktärerna och man kastar runt med många tråkiga stereotyper. Gillar Ethan Hawke, känns som man kan relatera med hans förvirrade karaktär i filmen som inte heller verkar förstå vad som händer, och verkar vara den enda som agerar med förnuft. Det blir bara omöjligt att ta Denzels roll på allvar, och det känns ironiskt när det är hans roll som har belönats. Inte min kopp te helt enkelt, oscarsvinnande action ska vara mycket bättre än så här.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19:22 30/7
Kass!
RustyFilm (Anmäl)   11/12 2016
Har svårt för den har typen av pubertal amerikansk macho polisfilm som är överkryddad med vad som tros vara coolt beteenden och dialog.
Halofreak92swe (Anmäl)   5/11 2016
Första halvan var ganska långsam men byggde upp riktigt bra till andra halvan som var mycket mer fartfylld och spännande. Grov, rå action med en väldigt hård Denzel Washington i huvudrollen! You reap what you sow. Svag 4.
nikdelarge (Anmäl)   19/9 2016
"I didn't know you liked to get wet"
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Training Day