Transcendence

Originaltitel: Transcendence
Regissör:Wally Pfister
Utgivningsår:2014

Om Transcendence:

Två ledande vetenskapsmän jobbar för att nå sitt mål, teknologisk singularitet. En radikal anti-teknologi-organisation kämpar för att förhindra dem från att skapa en värld där maskiner kan överträffa den mänskliga hjärnans förmågor.
Se filmen på Viaplay

Regissör: Brett Leonard
År: 1991
Genre: Action, Thriller, Skräck, Science Fiction
Gräsklipparmannen

Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Morgan Freeman, Clifton Collins Jr, Cory Hardrict, Falk Hentschel, Josh Stewart, Luce Rains, Fernando Chien, Steven Liu, Xander Berkeley, Lukas Haas, Wallace Langham

Jack Paglen

Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium

USA, Kina, Storbritannien
Diskussioner om Transcendence  (1 diskussioner)
Kommentarer om Transcendence (107 st)
Ranma (Anmäl)   00:32 11/8
Jag gillade denna, tycker anslaget är väldigt bra samt intressant variant på temat. 4-
InzZzomnia (Anmäl)   23:24 2/4
Ser ut som man sparade kulissbygget för underjordslabbet och återanvände några år senare när man spelade in Westworld. När jag tänker efter så känns det som hela Westworld är en spinn off på den här rullen. Intressant och kul idé men dåligt genomförd, borde lagt lite av skådisbudgeten och lagt på ett bättre manus.
Starkbröl (Anmäl)   2/4 2018
Nej, nej, nej. Ett koncept med visst värde men helt utan finess i genomförandet.
sodomiten (Anmäl)   16/12 2017
Den här filmen har vissa likheter med stephen kings "gräsklipparmannen".
NoWireHangers (Anmäl)   3/12 2017
Snyggt gjord film med ett i grunden intressant koncept. Ändå blir det aldrig särskilt spännande eller intressant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Transcendence
Se filmen