Transsiberian

Originaltitel: Transsiberian
Regissör:Brad Anderson
Utgivningsår:2008

Om Transsiberian:

Ett amerikanskt par, Roy och Jessie bestämmer sig för att ta den långa vägen hem på den legendariska transsibiriska järnvägen från Peking till Moskva. På vägen möter de ett annat par från väst, Carlos och Abby, med vilka de snabbt blir vänner på ett sätt som resande långt hemifrån ofta blir. När Roy av en olyckshändelse separeras från gruppen i samband med ett stopp börjar det gå upp för Jessie att deras reskamrater inte är riktigt vad de verkar vara...

Titel: Reservation Road
Regissör: Richard Loncraine
År: 2003
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Mitt hus i Umbrien

Woody Harrelson, Ben Kingsley, Emily Mortimer, Thomas Kretschmann, Kate Mara, Eduardo Noriega

Brad Anderson, Will Conroy

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Spanien, Storbritannien, Tyskland

Recension Transsiberian

- AddeColciago sätter betyg 3 och skriver:
Brad Anderson har skrivit och regisserat en lågbudgetproduktion, som verkligen inte känns lågbudget. Genom att visa att lögner kan sätta vanliga människor i enormt jobbiga situationer skapar han en thriller av mycket hög kvalitet, som dessutom avskräcker en rejält från att åka tåg i Ryssland. Budskapet att det kan hända vem som helst är både ofrånkomligt och trovärdigt. Spännande film!

Recension av Transsiberian - Läs hela!

Diskussioner om Transsiberian  (0 diskussioner)
Kommentarer om Transsiberian (186 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Stämningsfull thriller
Stygga-Vargen (Anmäl)   17/8 2017
Halvdan rulle som duger i brist på annat men det är väl också allt.
Duke Igthorn (Anmäl)   26/3 2017
Manusdriven thriller. Emily Mortimer gör ett bra jobb.
Robkiller (Anmäl)   28/6 2015
Dramathriller ombord på ett tåg... hyfsat värdelöst, händer väl inte mycket alls av intresse första timmen, sedan tar det väl lite fart... men i slutändan så kan man väl inte påstå att det här var sevärt överhuvudtaget...
Krille80 (Anmäl)   9/1 2015
Idag var det då dags att ge denna film en ordentlig chans och jag måste säga att jag gillade den. Spännande på ett mysigt och trivsamt sätt med miljöer som gör sitt för intensiteten. Harrelson och Mortimer är sevärda och engagerande. Inget jag kommer återvända till men en fin engångsupplevelse. 3+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Transsiberian