Trauma

Originaltitel: Trauma
Regissör:Dario Argento
Utgivningsår:1993

Om Trauma:

Under en seans blir Aura's föräldrar mördade av en galning som går under namnet "Headhunter". En journalist tror sig kunna hjälpa henne att lösa mysteriet.

Titel: Seven Swords
Regissör: Bassam Kurdali, Ton Roosendaal
År: 2006
Genre: Science Fiction, Fantasy
Elephants Dream

Brad Dourif, Piper Laurie, Asia Argento, Christopher Rydell, James Russo, Frederic Forrest, Laura Johnson, Dominique Serrand, Ira Belgrade, Hope Alexander-Willis

Dario Argento, TED Klein

Thriller, Skräck, Mysterium

Italien, USA
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Trauma  (0 diskussioner)
Kommentarer om Trauma (29 st)
jlam (Anmäl)   14/11 2017
En 17-årig Asia Argento och arga snickaren! Filmen har egentligen Argentos typiska för- och nackdelar: det som är bra är kameraåkningarna, men det pajiga i våldsscenerna och kassa skådespeleriet får mig att undra hur jag kunnat sätta höga betyg på vissa av hans äldre filmer, för så mycket sämre kan han väl inte ha blivit med åren?
-kakihara- (Anmäl)   24/1 2014
Kul att höra Asia Argento snacka engelska.
dudson (Anmäl)   6/8 2013
Ingen av gode Argentos smartaste eller intressantaste filmer. men våldet var rätt schysst men alldelles för amerikaniserad,
Ondskapt (Anmäl)   12/8 2012
En helt okej Argento som inte alls var så tafflig som jag befarat. Snyggt foto, balla mord och en story som helt klart funkar vägen ut. Inte hans bästa, men han har gjort sämre.
schramm (Anmäl)   30/6 2011
En mer amerikaniserad Argento finns här, och givetvis lite fegare. Våldet är nedtonat och handlingen är i ärlighetens namn stundtals ganska korkad och det finns stora plot-holes. Enorma plot-holes. Men det är faktiskt bra. Jag hade aldrig tråkigt när jag såg filmen, Det händer saker nästan hela tiden och jag tyckte det nästan konstant var spännande. Asia har fått mycket skit för sin roll i filmen, men jag gillade verkligen henne här. Redan 1993 visar hon att hon är en duktig skådespelerska och hennes karaktär är intressant. Troligtvis mer intressant av vad Dario menat. Trotts sitt ganska ruttna rykte så är det en bra och ganska spännande giallo. Förväntar man sig ingen ny Deep Red utan slappnar av så lyser filmens goda sidor genom. Bra skit!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Trauma