Tre årstider

Originaltitel: Three Seasons
Regissör:Tony Bui
Utgivningsår:1999

Om Tre årstider:

En lotusplockerska vandrar barfota på stadens gator och ropar ut att hon säljer nyplockade lotusar. En amerikan sitter och röker på trottoaren, stirrandes mot baren mittemot. En cykeltaxiförare försöker se till att en prostituerad kommer hem oskadd varje kväll. En ung pojke säljer tuggummi och cigaretter ur en sliten väska. Alla lever de i samma stad, och ibland korsas deras vägar.

Titel: Taking Off
Regissör: Benito Zambrano
År: 1999
Ensamma hjärtan
Titel: All världens morgnar
Originaltitel: Tous les matins du monde
Regissör: Alain Corneau

Tony Bui, Timothy Linh Bui

Drama

USA, Vietnam
Med i listor: Sundance Grand Jury Prize
Diskussioner om Tre årstider  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tre årstider (12 st)
Salvation_Mind (Anmäl)   11/7 2014
Så himla fint drama en feelgoodrulle med djup. Hade glömt bort att Harvey Keitel skulle vara med i denna så det vart ett stort plus när han dök upp, dock var han långt i från att bjuda på bäst skådespelarprestationer. Men det säger mer om de andra skådespelarna än om honom, som kändes väldigt trovärdiga.
Biolm (Anmäl)   7/4 2013
vill see
jonbo (Anmäl)   16/7 2012
Vacker.
answai (Anmäl)   31/3 2009
Inget spektakulärt och ganska förutsägbar, men likväl en vacker film. Till skillnad från liknande filmer med liknande upplägg – historier som korsar varandra - från väst lider inte denna av att vara konstlat överarbetad. Det är en styrka att inte sammanbinda allt; så förstördes exempelvis en film som Babel av den totalt osannolika, självupptagna sammanflätningen.
filifjonkan (Anmäl)   8/3 2007
Seg