Tretton dagar

Originaltitel: Thirteen Days
Regissör:Roger Donaldson
Utgivningsår:2000

Om Tretton dagar:

Kubakrisen 1962. Ett av de farligaste ögonblicken i modern historia. Under tretton högdramatiska dagar i oktober 1962 befann sig världen på randen av en dittills fullständigt otänkbar katastrof. Över hela jorden väntade människor oroligt på utgången av en politisk, diplomatisk och militär konfrontation, som hotade att sluta i ett kärnvapenkrig mellan de båda supermakterna USA och Sovjetunionen.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Bobby
Regissör: Emilio Estevez
År: 2006
Bobby

Kevin Costner, Bruce Greenwood, Steven Culp, Dylan Baker, Ed Lauter, Michael Fairman, Kevin Conway, Stephanie Romanov, Frank Wood, Bill Smitrovich, Tim Kelleher, James Karen, Christopher Lawford, Lucinda Jenney, Caitlin Wachs

David Self

Drama, Thriller, Krig

Diskussioner om Tretton dagar  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tretton dagar (156 st)
mammene (Anmäl)   15:33 11/1
Det här var riktigt bra och det är en intressant tid det utspelar sig i. Kubakrisen och spelet bakom kulisserna, där Kennedys rådgivare som spelas av Kostner har en central roll och det har jag inga problem med, det blir en lite annan vinkling bara och Kennedy har fortfarande en central roll och det blir mycket diskuterande dem emellan.Spännande gjord och bra utfört.
Gyllenbock (Anmäl)   10/12 2017
Ganska bra om de ack så dramatiska dagarna under Kubakrisen. Håller med andra om att Costners karaktär fick lite för stor plats.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Starkbröl (Anmäl)   12/7 2017
Småtråkig, vilket inte hjälps upp av den alltid lika träige Costner.
Sarakin76 (Anmäl)   23/11 2016
Utrolig bra og spennende film. Riktig velregissert uten å bli for sentimental eller patriotisk. Riktig bra skuespillere på alle posisjoner.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tretton dagar