Trollsländan

Originaltitel: Una libélula para cada muerto
Regissör:León Klimovsky
Utgivningsår:1975

Om Trollsländan:

En mördade härjar i Madrid och samhällets outsiders är hans offer (knarkare, prostituerade, homosexuella och perversa). Mördarens kännetecken är att han lämnar en trollslända vid varje mordplats. Den hårdkokte inspektör Scaporella får i uppdrag att arrestera mördaren...

Paul Naschy, Erika Blanc, Ángel Aranda, Ricardo Merino, Susana Mayo, Eduardo Calvo, Ramón Centenero, Mariano Vidal Molina, María Kosty

Kriminalare, Thriller, Skräck

A Dragonfly for Each CorpseRed Killer

Spanien
Med i listor: Giallo
Diskussioner om Trollsländan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Trollsländan (2 st)
idd (Anmäl)   12/9 2009
kanske var alldeles för trött när jag såg den men jag tyckte bara den var seeg.. naschy e bättre som skogstokig varulv..
akasava (Anmäl)   13/6 2008
Väldigt underhållande spansk 'giallo'-kalkon. Helt klart den mest jämna av Naschys bidrag till denna genre. Bra bi-roll av Erika Blanc, och en massa härlig loungemusik från CAM:s arkiv. Rekommenderas.