True Stories

Originaltitel: True Stories
Regissör:David Byrne
Utgivningsår:1986

Om True Stories:

Rockstjärnan David Byrne från Talking Heads besöker en typisk liten stad i Texas, då staden firar sitt 150-årsjubileum. Han träffar massor av stadens invånare - till synes normala människor - ända tills de lämnar ut sina sanna livshistorier.

Titel: Searching for the Wrong-Eyed Jesus

John Goodman, David Byrne, Annie McEnroe, Spalding Gray

Stephen Tobolowsky, David Byrne, Beth Henley

Komedi, Musikal

Med i listor: Mokumentärer
Diskussioner om True Stories  (0 diskussioner)
Kommentarer om True Stories (12 st)
Lilla prinsen (Anmäl)   23/4 2012
David Byrne är en av mina stora hjältar, vilket fick mig liksom många andra i min position att peppa inför denna film. Fast än den genomsyras av samma entusiasm, kreativitet och nyfikenhet så som allt Byrne gjort, härrör den här tveklöst ifrån den tid då hans tramsiga tendenser var som värst. Floppiga Talking Heads-skivan "Naked" är lite i samma anda vill jag minnas. Byrnes robotaktiga guide får högsta betyg av mig, Goodman och de andra får sämsta. Musiken är bra i bilscenerna, annars... Verkligen, verkligen, nej.
Totenkopf (Anmäl)   25/12 2007
Musiken höjer den ett extra snäpp.
Samuelv (Anmäl)   23/11 2007
Extremt ojämn, ibland riktigt kul vissa delar ett sömnpiller
Audrey Horne (Anmäl)   8/4 2007
svag fyra, men david byrne är så sympatisk och rolig, John goodman är så bra, ja alla karaktärer har något man sympatiserar med att det är omäjligt att inte gilla det här. oh så måste man älska musikvideon.
KimEkberg (Anmäl)   7/4 2007
Ack så härlig han är den där god-Man. Och vilken skön rulle dessförutom. Även om den också är fin, så känns den av någon anledning inte helt hel. Men fortfarande mycket underhållande.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till True Stories