Truman Show

Originaltitel: The Truman Show
Regissör:Peter Weir
Utgivningsår:1998

Om Truman Show:

Truman Burbank har ingen aning om att hans idylliska hemstad är en jättestudio som styrs av en regissör, och att alla stadens invånare är Hollywood-skådespelare. Sanningen är att Truman har huvudrollen i såpoperan om hans liv, som sänds live 24 timmar om dygnet, året om.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Steven Knight
År: 2018
Genre: Drama, Thriller, Science Fiction, Mysterium
Serenity

Jim Carrey, Ed Harris, Laura Linney, Natascha McElhone, Noah Emmerich, Philip Baker Hall, Holland Taylor, Brian Delate, Paul Giamatti, Adam Tomei, Una Damon, Peter Krause, Heidi Schanz, Harry Shearer, Blair Slater, Joel McKinnon Miller, Tom Simmons

Andrew Niccol

Drama, Komedi, Science Fiction

Recension Truman Show

- connya sätter betyg 4 och skriver:
Truman Burbank (Jim Carrey) lever ett helt vanligt liv i en helt vanlig idyliskt amerikansk småstad, med en vacker fru och ett fint litet hus. Åtminstone är det vad han tror. Han är bevakad av massor av kameror utlagd på bästa sändningstid i en show som har miljontals fans. Ända sedan han var nyfödd har han nämligen varit stjärna i sin egen Tv-show. Utan ett ens veta om det. Mannen bakom detta...

Recension av Truman Show - Läs hela!

Diskussioner om Truman Show  (0 diskussioner)
Kommentarer om Truman Show (742 st)
Rai (Anmäl)   17/2 2018
Har alltid gillat den här filmen...
wemett (Anmäl)   7/9 2017
Hade gärna sett lite till, men åh herre min skapare vilken film. Berörande, spännande och unik.
Roswall (Anmäl)   2/9 2017
Den här inte åldrats väl, och med flera åldersringar i min egen stam inser jag att den faktiskt är rätt kass.
Starkbröl (Anmäl)   23/7 2017
Ja, filmen är omöjlig i verkligheten. Men det är inte poängen liksom. En utmärkt satir där svinjobbige Carrey faktiskt är helt OK.
yrkeschaufföre (Anmäl)   25/5 2017
Idén till filmen är mer än en femma men genomförandet bara en fyra, bra skådespelarinsatser men jag hade velat se lite mer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Truman Show