Trust

Originaltitel: Trust
Regissör:Hal Hartley
Utgivningsår:1990

Om Trust:

När Maria berättar att hon är med barn, dör hennes pappa i en hjärtattack, hennes mamma slänger ut henne ur huset och hennes pojkvän gör slut. Då träffar hon Matthew, en inte särskilt trevlig typ, och de bestämmer de sig för att bli "normala" amerikanska medelklassmänniskor.

Titel: The Unbelievable Truth
Originaltitel: Happiness
Regissör: Todd Solondz
År: 1998
Happiness

Martin Donovan (II), Edie Falco, Adrienne Shelly, Merritt Nelson, John MacKay, Gary Sauer, Matt Malloy, Suzanne Costollos, Jeff Howard (I)

Hal Hartley

Drama, Komedi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Trust  (0 diskussioner)
Kommentarer om Trust (67 st)
Barneyk (Anmäl)   30/8 2018
Bitvis otroligt seg men också bitvis riktigt rolig och intressant. Egen stämning som påminner lite om Solondz. Slät trea.
Ful_fisk (Anmäl)   5/11 2015
Lite säkrare och bättre än The Unbelievable Truth, annars väldigt lik. Men på ett bra sätt. Färgstarka karaktärer, underfundig humor och väldigt charmigt. Fin film.
AlbinWesley (Anmäl)   26/9 2014
Fullkomligt älskar relationen mellan Maria och Matthew. Resten är också fint, många bra scener och replikskiften. Verkligen på gränsen mellan trea och fyra precis som The Unbelievable Truth var, men den här får hamna strax under istället.
Salvation_Mind (Anmäl)   12/5 2014
Det ligger ett magiskt skimmer över denna lilla pärla. Tokig, gullig och enchanterande.
#54 (Anmäl)   22/1 2014
Absurd på ett sätt jag verkligen uppskattar.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Trust