Truth or Dare

Originaltitel: Truth or Dare
Regissör:Jeff Wadlow
Utgivningsår:2018

Om Truth or Dare:

En harmlös omgång av sanning eller konsekvens mellan några vänner blir till en dödlig lek när någon eller något börjar straffa de som ljuger eller nekar en konsekvens.

Lucy Hale, Tyler Posey, Violett Beane, Hayden Szeto, Sophia Ali, Nolan Gerard Funk, Landon Liboiron, Sam Lerner, Tom Choi, Aurora Perrineau, Gregg Daniel, Brady Smith, Vera Taylor, Ezmie Garcia, Andrew Howard, Omar Leyva

Jillian Jacobs, Michael Reisz, Christopher Roach, Jeff Wadlow

Thriller, Skräck

Blumhouse's Truth or Dare

Diskussioner om Truth or Dare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Truth or Dare (4 st)
Kimchi (Anmäl)   02:14 16/7
Som en usel Final Destination
Misslovemovie (Anmäl)   00:41 12/7
Började ganska ok så jag gav den en chans trots usla recensioner men tyvärr blev den bara sämre och sämre. Passar nog de som gillar oläskiga skräckfilmer om man nu kan kalla den det.
Lotso (Anmäl)   23:05 19/6
I sin helhet är Truth or Dare en usel skräckfilm rakt igenom. Handlingen på papper kanske hade funkat i det underhållande sättet, om utföringen varit bättre. Men istället blir den underhållande på helt fel ställen. Tyvärr så är de skrattretande delarna inte konstant, utan utspridda genom filmen. Så många delar sitter man och är uttråkad., framför allt när 90 minuter bara är att de går från en karaktär till nästa som ska spela spelet. Utöver detta så är inte filmen läskig för fem öre och de billiga fejk jump-scare scenerna gör ingenting för en. Regin av Jeff Wadlow är inget bra med märkliga inzoomningar och udda kameravinklar som inte passar in. Skådespelet är ingen höjdare och karaktärerna likaså. Där är mycket som inte funkar med filmen och allting bara faller platt. Helt klart en av de sämre skräckfilmerna som kommit ut på bio de senaste åren.
TheHorrorfan (Anmäl)   22:47 20/4
Mycket bättre än vad jag trodde. Gillade den. Slutet och deras ansiktsuttryck är dock minus. Stark 3:a.