Truth or Dare

Originaltitel: Truth or Dare
Regissör:Jeff Wadlow
Utgivningsår:2018

Om Truth or Dare:

En harmlös omgång av sanning eller konsekvens mellan några vänner blir till en dödlig lek när någon eller något börjar straffa de som ljuger eller nekar en konsekvens.

Titel: Nerve
Regissör: Jackson Stewart
År: 2016
Genre: Äventyr, Skräck
Beyond the Gates

Lucy Hale, Tyler Posey, Violett Beane, Hayden Szeto, Sophia Ali, Nolan Gerard Funk, Landon Liboiron, Sam Lerner, Tom Choi, Aurora Perrineau, Gregg Daniel, Brady Smith, Vera Taylor, Ezmie Garcia, Andrew Howard, Omar Leyva

Jillian Jacobs, Michael Reisz, Christopher Roach, Jeff Wadlow

Thriller, Skräck

Blumhouse's Truth or Dare

Diskussioner om Truth or Dare  (0 diskussioner)
Kommentarer om Truth or Dare (7 st)
Djason (Anmäl)   19:08 25/9
Inte särskilt otäck men för att vara lågbudget har det fått ihop en ok film som man inte spyr galla över.
wolfheat (Anmäl)   22:37 8/8
Bättre än jag trodde att den skulle vara. Och som många andra skrivit så tillhör inte filmen genren skräck direkt. Den var ändå underhållande rakt igenom fastän inte jättebra. Idén är bra och skulle kunna fått ett bättre utförande.
Sture Stenhög (Anmäl)   02:57 23/7
Smårolig idé, och faktiskt ganska bra underhållning, men den har lite för mycket brister för att jag aktivt ska kunna gilla den. Problemen är välbekanta. Reglerna är alldeles för löst definierade, och karaktärerna beter sig för korkat och ologiskt överlag. En och annan riktigt usel replik får vi också längs vägen. Annars är det ändå ganska kul att följa alla intriger, och de vävs in ganska bra i handlingen, men jag önskar ju att konceptet hade använts bättre i övrigt. Fler sekvenser likt den på hustaket hade varit välkommet. Stark tvåa
Kimchi (Anmäl)   02:14 16/7
Som en usel Final Destination
Misslovemovie (Anmäl)   00:41 12/7
Började ganska ok så jag gav den en chans trots usla recensioner men tyvärr blev den bara sämre och sämre. Passar nog de som gillar oläskiga skräckfilmer om man nu kan kalla den det.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Truth or Dare
Se filmen