Tully

Originaltitel: Tully
Regissör:Jason Reitman
Utgivningsår:2018

Om Tully:

Trebarnsmamman Marlos liv består av ständig brist på sömn, vardagstjafs, blöjbyten och amning. Barnens pappa Drew märker inte ens att familjens behov helt tagit över Marlos liv. Hennes bror är mer uppmärksam och erbjuder sig att betala för en natt-nanny. Marlo tvekar först inför unga Tully, men överrumplas snabbt av hennes energi och livsaptit. Det dröjer inte länge förrän de två är oskiljaktiga, samtidigt som Marlo försöker få grepp om vem Tully egentligen är.

Charlize Theron, Mackenzie Davis, Mark Duplass, Ron Livingston, Elaine Tan, Asher Miles Fallica, Lia Frankland, Maddie Dixon-Poirier, Gameela Wright, Colleen Wheeler, Joshua Pak

Diablo Cody

Drama, Komedi

Diskussioner om Tully  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tully (3 st)
Lotso (Anmäl)   23:07 19/6
I sin helhet är Tully en film vars främsta aspekt ligger i skådespelarnas insatser. Det är där den skiner som bäst för mig, speciellt Charlize Theron. Hon är helt övertygande i rollen som denna ångestfyllda modern som tappat lusten för livet helt och hållet. Filmen har också en bra premies som många kommer känna igen sig i. Något som manusförfattaren Diablo Cody gjort i hennes tidigare filmer. Jag är kluven mot slutet dock och jag önska filmen hade berört mig mer i slutändan.
myslas (Anmäl)   18:10 31/5
Äntligen lyckas Diablo Cody skriva ett riktigt bra filmmanus igen. Jag har väntat på det här efter den underbara Juno men det har mest blivit besvikelser av det hela (bortsett från TV-serien Unites States of Tara som jag gillade). Rollbesättningen är perfekt och även om Charlize Theron är den stora stjärnan så fortsätter Mackenzie Davis att imponera i varje roll jag ser henne.
mazquara (Anmäl)   11:30 24/5
gillar att dessa filmer börjat göras, realistiskt om kvinnors ångest och hälsa. sen lämnade kanske just den här inte superstort intryck.