Tumbleweeds

Originaltitel: Tumbleweeds
Regissör:Gavin O'Connor
Utgivningsår:1999

Om Tumbleweeds:

Mary Jo flyr från stad till stad med sin 12-åriga dotter Ava för att undkomma sina misslyckade kärleksförhållanden. Flykten leder dem till San Diego. Men när Avas mamma inleder ett förhållande med en kontrollerande långtradarchaufför hotas deras nya liv. Relationen knakar i fogarna och Mary Jo gör sig redo att fly igen, men den här gången vägrar Ava.

Janet McTeer, Jay O Sanders, Kimberly J Brown, Gavin O'Connor, Laurel Holloman, Lois Smith, Michael J Pollard, Ashley Buccille, Cody McMains, Linda Porter

Angela Shelton, Gavin O'Connor

Drama, Komedi

Diskussioner om Tumbleweeds  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tumbleweeds (9 st)
Astrojacob (Anmäl)   28/4 2012
Oscarsnominerade McTeer gör en fanatisk och fantastisk roll som ständigt rastlös o rotlös mamma. Kanske lite stressig bitvis men ett mycket bra drama med gott om både humor och starka känslor. Ingen Oscarsvinnare men svag Fyra, tack vare McTeer.
larox (Anmäl)   15/9 2011
En "galen" ensamstående morsa som flyr fältet så snart det uppstår en konflikt. Härligt befriande förälder - under förutsättning att det inte fanns någon ny partner närheten. Harmlös film - trevlig underhållning!
Masjävel (Anmäl)   29/7 2009
tråkig och utan nerv, stundtals dyster och tragisk
beatrs_ (Anmäl)   27/5 2007
den var bra ändå ^^ lite små rolig faktiskt, dom snakade lite konstigt elelr det var skönt på nåt sätt typ haha XD
Nathanael (Anmäl)   29/1 2007
Allt är givet... seg och tråkig..... Inte min film...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tumbleweeds