Helvetesjakten

Originaltitel: Turkey Shoot
Regissör:Brian Trenchard-Smith
Utgivningsår:1982

Om Helvetesjakten:

I framtiden - år 2000 - bor alla som inte accepteras av samhället i arbetarläger. Årets höjdpunkt är evenemanget "Turkey Shoot", då fångarna släpps lösa utan vapen, och blir jagade.
Se filmen på Headweb

Regissör: Russ Meyer
År: 1975
Genre: Drama, Komedi, Vuxenfilm, Action, Äventyr
Supervixens

Steve Railsback, Olivia Hussey, Lynda Stoner, Roger Ward, Michael Craig, Carmen Duncan, Noel Ferrier

Jon George, Neill D Hicks

Action, Thriller, Science Fiction

Escape 2000, Blood Camp Thatcher

Australien

Recension Helvetesjakten

- Mat1az sätter betyg 2 och skriver:
Det är en rätt vild blandning av sci-fi, skräck och exploitation i den här 80-tals ”sleazeklassikern”, serverad med ett antal schysta splatter-scener. Upplagt för succé kanske du tänker? Nja. Personligen blev jag faktiskt aningen besviken. Man snålade för mycket på blodet och allting kändes väldigt utdraget, vilket oundvikligt måste vara ett resultat av filmens vacklande budget. Många har sagt att...

Recension av Helvetesjakten - Läs hela!

Diskussioner om Helvetesjakten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Helvetesjakten (32 st)
amam (Anmäl)   27/5 2017
Sjukt svag tvåa, konceptet var väl okej men resten ... nä, inget jag kan rekommendera.
Dele (Anmäl)   26/12 2014
Efter en inledning som hade kunnat bli något så spårar detta ganska snart ur i en tafflig lång, tråkig och förutsägbar jakt, krönt av det oförklarliga inkluderandet av en apman!
BrutusBeefcake (Anmäl)   16/7 2014
Egentligen ganska seg tills det brakar loss som fan i slutet och räddar hela filmen! Men den där människoapan var en galet dum idè (6+/15)
Gordyal (Anmäl)   8/11 2013
Börjar fullkomligt lysande, men när jakten väl drar igång så blir det bara tråkigare och tråkigare. Men inledningen och det brutala våldet räddar trean. (7/15)
Korben_Dallas (Anmäl)   8/8 2013
Fan nåt av de mest underhållande jag sätt ifrån land down under. Nästan oerhört skoj med att man få skåda monstret ifrån "Beast in heat" i en mer uppgraderad version.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Helvetesjakten