Turtles Swim Faster Than Expected

Originaltitel: Kame wa igai to hayaku oyogu
Regissör:Satoshi Miki
Utgivningsår:2005

Om Turtles Swim Faster Than Expected:

Suzume lever ett ovanligt vanligt liv i en ovanligt lugn småstad. Hennes man arbetar utomlands och ringer dagligen endast för att påminna henne att mata deras sköldpadda. En dag när hon ramlar omkull i en ovanligt lång trappa, får hon syn på en ovanligt liten annons för en spionbyrå. Suzume beslutar sig för att söka arbete som spion, vilket sätter igång en serie händelser som förändrar livet för ett antal personer i den lilla staden.

Titel: Fish Story
Kamikaze Girls

Masatô Ibu, Yû Aoi, Juri Ueno, Jun Kaname, Ryô Iwamatsu, Eri Fuse

Satoshi Miki

Komedi

Turtles are surprisingly fast swimmers

Japan
Diskussioner om Turtles Swim Faster Than Expected  (0 diskussioner)
Kommentarer om Turtles Swim Faster Than Expected (7 st)
foppa99 (Anmäl)   8/6 2016
nä.. men scenen me en gigantisk bajskorv e hysterisk
hsimpson (Anmäl)   16/7 2013
Trevligast med filmen är att man får se Ryô Iwamatsu som även spelar i Adrift in Tokyo. Han känns ungefär som en japansk Per Fritzell. Annars är filmen inget vidare. Det är inte mycket till en berättelse, och humorn är sällan rolig.
daniel77 (Anmäl)   28/2 2013
Uppfinningsrikt och väldigt charmigt. Älskar spionparet och huvudpersonens plötsliga nycker.
HerrNenne (Anmäl)   28/11 2012
Haha, Felix rödbetor! Mystiskt. Lite smårolig och mysig men flyter förbi ganska lätt.
zonk (Anmäl)   5/6 2012
härlig rulle! men förklara en sak: hur har felix rödbetor hittat till hennes kyl?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Turtles Swim Faster Than Expected