Tusen bitar – en film om Björn Afzelius

Originaltitel: Tusen bitar
Regissör:Magnus Gertten, Stefan Berg
Utgivningsår:2014

Om Tusen bitar – en film om Björn Afzelius:

Med Mikael Wiehe och Marianne Lindberg De Geer som ledsagare gör vi en resa in i Björn Afzelius liv. En berättelse om en man med många motsättningar inom sig. En protestsångare, men också en sentimental balladsångare. En handfast politisk aktivist, men även en obotlig romantiker.

Titel: Searching for Sugar Man
År: 2008
Solen i ögonen: En film om Lars Winnerbäck
Titel: Marley
Originaltitel: Marley
Regissör: Kevin Macdonald (I)
År: 2012
Marley

Magnus Gertten, Stefan Berg, Jesper Osmund

Dokumentär

A Thousand Pieces

Sverige
Diskussioner om Tusen bitar – en film om Björn Afzelius  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tusen bitar – en film om Björn Afzelius (41 st)
HippiePatrik (Anmäl)   30/7 2016
Väldigt deppig får björn att framstå som psykopat! Och alldeles för mycket Marianne Lindberg De Geer. Mer arkivmaterial och live med BJÖRN hade vart önskvärt, inte intervjuer men alla han kände... Det är ju en film "en film om Björn Afzelius" inte om hans vänner...
Matilda14 (Anmäl)   14/12 2015
Hamnade i någon härlig känsla av att leva på 70/80-talet och i möjlig illusion om att allt var mycket bättre/häftigare/mer spännande då.
Mr Blonde (Anmäl)   28/10 2015
Är ett stort fan av Björn men känns inte som att den här dokumentären är 100% ärlig. Lite för polerat och för mycket "klubben för inbördes beundran". Hade gärna sett mer om hans mörka sidor...
Asmorod (Anmäl)   27/10 2015
Älskar Afzelius, men Gertten och Berg verkade inte riktigt veta var de ville ta vägen och filmen saknar en röd tråd. Tyvärr.
Netza (Anmäl)   14/5 2015
Jag älskar Afzelius musik men håller med tidigare kommentarer om hur det bara skrapas på ytan. Varför fick inte barnen ge sin bild av sin pappa, exempelvis?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tusen bitar – en film om Björn Afzelius