Tusk

Originaltitel: Tusk
Regissör:Kevin Smith
Utgivningsår:2014

Om Tusk:

När hans bästa vän och podcast-medvärd försvinner i Manitobas skogar, ger sig en ung man ut med sin väns flickvän för att leta efter honom.

Se filmen på Viaplay

Titel: The Human Centipede
Originaltitel: The Human Centipede (First Sequence)
Regissör: Tom Six
Regissör: Rob Reiner
År: 1990
Genre: Drama, Thriller, Skräck
Lida
Titel: The Human Centipede III (Final Sequence)
Originaltitel: The Human Centipede III (Final Sequence)
Regissör: Tom Six
År: 2015
Genre: Skräck
The Human Centipede III (Final Sequence)
Titel: House of 1000 Corpses
Regissör: Franck Khalfoun
År: 2012
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck
Maniac

Michael Parks, Justin Long, Genesis Rodriguez, Haley Joel Osment, Johnny Depp, Harley Morenstein, Ralph Garman, Jennifer Schwalbach Smith, Harley Quinn Smith, Lily-Rose Depp, Ashley Greene, Douglas Banks, Matthew Shively

Kevin Smith

Drama, Komedi, Skräck

Diskussioner om Tusk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Tusk (70 st)
KyLLo (Anmäl)   00:45 17/4
En bisarr och spretig film från Kevin Smith. Jag tror att hans tanke var att väva ihop sina gamla komedier med sina nyare på skräcktemat för att tillfredsställa så många fans som möjligt. Ett par gånger träffar humorn precis rätt. Skräcken är något annorlunda, men samtidigt varken särskilt underhållande, skrämmande eller spännande. Som helhet är det ingen av hans starkare filmer, men den är heller inte irriterande. I övrigt dyker Smiths och Johnny Depps respektive döttrar upp lite oväntat i filmen. Stark tvåa.
Phyx (Anmäl)   11/3 2018
Tillägg: Johnny Depp gör sin bästa rollprestation sen Fear & Loathing
Phyx (Anmäl)   11/3 2018
En av dom bästa filmer jag sett. En kollega berättade om den, jag hittade ett klipp från mitten av filmen och mådde sjukt dåligt av det jag såg och jag är rätt tålig för gore och skräck. Kunde inte få den ur huvudet och bestämde mig för att se den. Den får en rätt komisk twist efter halva så den är inte så farlig som jag först föreställde mig den. Riktigt rolig idé och genomförande.
Harkaiden (Anmäl)   14/1 2018
Michael Parks är suverän, men vill man se en bra Kevin Smith-film med honom medverkande i så är Red State mer värd en titt.
schramm (Anmäl)   15/10 2016
Bästa vallrost-filmen jag sett på ett bra tag. Känns stundtals som om Troma har fått budgett och går full-mental.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Tusk
Se filmen