Twin Peaks

Originaltitel: Twin Peaks
Regissör:David Lynch
Utgivningsår:1990

Om Twin Peaks:

Detta är INTE TV-serien eller pilotavsnittet, utan den långfilm som släpptes i Europa innan serien. Denna film är cirka 20 minuter längre än pilotavsnittet.

Laura Palmer hittas död och FBI-agenten Dale Cooper kallas till stan för att reda ut vad och vem/vilka som orsakat dödsfallet. Tv-versionen är 94 min.

Se filmen på Netflix

Regissör: David Lynch
År: 2001
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Mulholland Drive

Kyle MacLachlan, Michael Ontkean, Lara Flynn Boyle, Mädchen Amick, Sherilyn Fenn, Everett McGill, Dana Ashbrook, Harry Goaz, Kimmy Robertson, Richard Beymer, Warren Frost, Piper Laurie, James Marshall, Jack Nance, Ray Wise, Frank Silva

David Lynch, Mark Frost (I)

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Med i listor: Medlemmarnas mest eftersökta
Diskussioner om Twin Peaks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Twin Peaks (278 st)
KyLLo (Anmäl)   7/7 2018
Att folk förväntas ha svårt att betygsätta pilotavsnitt och tv-serier rättvist är huvudanledningen till att det inte tillåts på Filmtipset. Twin Peaks hade aldrig funnits här om det inte hade varit för att pilotavsnittet förlängdes med ett externt slut. Jag är en av få som inte har sett mer av serien, så mitt betyg är garanterat ärligt. Ändå tror jag (redan innan jag såg den här) att jag har en bild av serien. Ska dock sägas att det är få tv-serier som lockar och fångar mig. Upprepningar, brist på utveckling, för långsam utveckling eller ointressanta personer är de vanligaste anledningarna.
P3RS0NA (Anmäl)   7/3 2018
Jag vet att detta är en långfilmsversion av pilotavsnittet, men vem kan egentligen sätta ett seriöst betyg på det här utan att sådär i hemlighet syfta på den underbara TV-serien? (Givetvis inklusive dess högst genialiska comeback förra året).
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
nja
KyLLo (Anmäl)   14/8 2017
Tillägget känns som ett enda dåligt effektsökeri. Övriga 90 minuter är ändå riktigt bra. Jag gillar miljöerna och musiken är fantastisk. Jag har dock lite svårt för alla starka känsloyttringar.
KyLLo (Anmäl)   12/8 2017
Det är videoversionen av pilotavsnittet (113 min) och det är samma sida som tv-versionen (94 min) på IMDb. Bara att klicka på IMDb-knappen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Twin Peaks