Twister

Originaltitel: Twister
Regissör:Jan De Bont
Utgivningsår:1996

Om Twister:

Tornadoexperten Jo Harding och hennes team förbereder sig för att placera ett mätinstrument i tornadons centrum. Ett jobb förenat med livsfara, en tornados rörelser kan aldrig helt förutses. Dessutom är ett konkurrerande team dem i hälarna. Då slår naturens krafter till.

Titel: I tornadons öga
Originaltitel: Tornado Valley
Regissör: Andrew C Erin
År: 2009
Tornado Valley

Helen Hunt, Bill Paxton, Jami Gertz, Cary Elwes, Philip Seymour Hoffman, Alan Ruck, Lois Smith, Sean Whalen, Scott Thomson, Zach Grenier, Todd Field, Joey Slotnick, Wendle Josepher, Jeremy Davies

Michael Crichton, Anne-Marie Martin

Drama, Action, Thriller, Äventyr

Recension Twister

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Twister är utan tvekan en av de bästa katastroffilmer som någonsin gjorts, framför allt på så vis att man för ovanlighetens skull inte står i en kamp mot någon annan person utan i huvudsak kämpar mot väder och vind. De verklighetstrogna, realistiska och välskapade effekterna ger en skrämmande bild som vid första anblick skulle kunna tolkas som en angränsning till skräckgenren. Vissa kan säkert också...

Recension av Twister - Läs hela!

Med i listor: Naturkatastrofer
Diskussioner om Twister  (0 diskussioner)
Kommentarer om Twister (261 st)
Rai (Anmäl)   19/1 2018
Ganska seg film,,, nä!
Sarakin76 (Anmäl)   6/8 2017
bitvis dårlig manus og skuespill. Noen av effektene er imponerende. Bra soundtrack om enn rart varierende.
OdinBerg (Anmäl)   11/12 2016
Seymour Hoffman är det enda som är bra med den här filmen och korna. Allt annat är skräp.
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/11 2016
Väldigt välgjord och spännande film med bra skådespelare. Bland det bästa som gjordes på 90-talet!
NtoNW (Anmäl)   22/10 2016
Faktiskt riktigt kul att se och med bra specialeffekter. Dock en ganska tafflig historia. Ett extra plus att Philip Seymour Hoffman är med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Twister