Two of Us

Originaltitel: Two of Us
Regissör:Michael Lindsay-Hogg
Utgivningsår:2000

Om Two of Us:

Det påstås att Paul McCartney gjorde ett oannonserat besök hemma hos John Lennon i New York 1976. Denna film visar hur det mötet kan ha gått till.

Titel: Backbeat

Aidan Quinn, Jared Harris

Mark Stanfield

Drama

Med i listor: Gordyals hyrtips - filmer många har missat, Riktiga musiker
Diskussioner om Two of Us  (0 diskussioner)
Kommentarer om Two of Us (11 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   25/7 2016
Väldigt bra film även om ingen utom Paul vet vad som egentligen hände.
symbiosis (Anmäl)   17/1 2013
Filmtipset tror jag ska ge den en tvåa, det brukar stämma bättre än så. Underbar och fin men ändå tung och melankolisk, med intressant dialog. Slutet kunde nog inte ha blivit bättre. Var så nära att börja lipa men hade en cool gangsta-vän bredvid mig så jag vågade inte.
ketto (Anmäl)   10/1 2013
höjer till en femma efter att ha sett den tre gånger på kort tid. jag hittar inga fel i den.
ketto (Anmäl)   25/9 2012
en av de bästa filmerna jag sett om vänskap - jag hoppas att det gick till precis så här när de träffades den dagen.
tpb (Anmäl)   16/10 2011
Såg världens sämsta kvalitet, men vad 17 gjorde det - till och med urusle Aidan Quinn var ju briljant.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Two of Us